Standaryzacja elektrycznej infrastruktury - uniwersalna wtyczka

W październiku zeszłego roku pisaliśmy o tym, że kilku producentów postanowiło wreszcie zająć się standaryzacją elektrycznej infrastruktury służącej do obsługi gniazdkowozów. Teraz możemy obejrzeć pierwsze skutki działania tego porozumienia. Oto nowa, uniwersalna wtyczka.

Standaryzacja elektrycznej infrastruktury - uniwersalna wtyczka
Bartosz Pokrzywiński

05.05.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W październiku zeszłego roku pisaliśmy o tym, że kilku producentów postanowiło wreszcie zająć się standaryzacją elektrycznej infrastruktury służącej do obsługi gniazdkowozów. Teraz możemy obejrzeć pierwsze skutki działania tego porozumienia. Oto nowa, uniwersalna wtyczka.

Do rozmów przy jednym stole usiedli przedstawiciele ośmiu producentów samochodów. Mowa o Audi, BMW, Chryslerze, Daimlerze, Fordzie, General Motors, Porsche oraz Volkswagenie, czyli części czołowych amerykańskich oraz europejskich koncernów.

Skutkiem tych rozmów jest projekt uniwersalnej wtyczki, która miałaby służyć do ładowania wszystkich gniazdkowozów. Oczywiście nie sposób zapomnieć o Toyocie czy Nissanie, jednak te marki nie są częścią porozumienia. Japońscy producenci będą mieli okazję zobaczyć wersję demonstracyjną takiej wtyczki na Sympozjum Samochodów Elektrycznych (Electric Vehicle Symposium 26), które odbędzie się 6-9 maja w Los Angeles w Kalifornii.

Wtyczka wygląda trochę dziwnie, jednak jej zadaniem jest jak najbardziej skuteczne, a co za tym idzie - najszybsze ładowanie samochodów o napędzie elektrycznym. Teoretycznie mówi się o tym, że możliwe jest skrócenie czasu ładowania nawet do 15-20 minut, jednak nie jest to kwestia kilku, ale kilkunastu lub kilkudziesięciu lat.

Nowe wtyczki mają być wdrażane pod koniec 2012 roku, a pierwsze samochody obsługujące tę technologię wyjdą na rynek w 2013 roku. Jeśli faktycznie kiedyś udałoby się skrócić czas ładowania, nawet tylko na specjalnych stacjach, do kilkunastu minut, samochody elektryczne miałyby o wiele większy sens.

Obraz

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)