Sprzedajesz samochód? Najlepiej, żeby był żółty. Ciekawe badanie z USA

Niedawne badanie w Stanach Zjednoczonych wykazało, że żółte samochody straciły mniej na wartości w ciągu ostatnich trzech lat niż auta pomalowane na jakikolwiek inny kolor.

Według amerykańskich analityków żółty wybierają najczęściej kierowcy SUV-ów, kabrioletów i coupe
Według amerykańskich analityków żółty wybierają najczęściej kierowcy SUV-ów, kabrioletów i coupe
Źródło zdjęć: © Pixabay

16.07.2023 19:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Aby zebrać dane amerykańska witryna iSeeCars przeanalizowała cenę ponad 1,6 miliona trzyletnich samochodów na tamtejszym rynku. Odkryto, że przeciętny samochód traci 22,5 proc. swojej wartości w ciągu trzech lat. Jednak żółte samochody tracą tylko 13,5 proc., co stanowi znaczącą różnicę w kwestii odsprzedaży. Beż zajmuje drugie miejsce w badaniu. Samochody w tym kolorze tracą 17,8 proc. swojej wartości w ciągu trzech lat. Trzecie miejsce zajmują samochody pomarańczowe, które w tym samym okresie straciły 18,5 proc.

Co ciekawe, podczas gdy żółty cieszy się zaskakująco dużą popularnością, bliskie mu złoto jest kolorem najmniej pożądanym, a samochody w tym kolorze tracą na wartości 25,9 proc. Brązowe samochody zajmują przedostatnie miejsce ze spadkiem o 24 proc., a czarne samochody są tuż za nimi z wynikiem 23,9 proc. Szare samochody wypadają tak jak średnia krajowa - tracą 22,5 proc. swojej wartości w ciągu trzech lat.

Analiza danych dotyczących poszczególnych segmentów ujawnia kilka niespodzianek. Żółty wybierają kierowcy SUV-ów, kabrioletów i coupe, beżowy zajmuje pierwsze miejsce w segmencie pickupów, brązowy wygrywa wśród sedanów, a zielony jest kolorem najbardziej poszukiwanym przez nabywców minivanów.

Podczas, gdy badanie koncentruje się wyłącznie na kolorach, jest to również interesujące spojrzenie na to, jak różne modele tracą na wartości. Średnio żółte coupe traci 5,6 proc. swojej wartości w ciągu trzech lat. Na drugim końcu zestawienia jest natomiast srebrny minivan, który traci 36 proc. "Każdego roku zmieniają się preferencje konsumentów. Jeden element pozostaje jednak niezmienny: popularne kolory, takie jak czarny i srebrny, nigdy nie są najlepsze dla utrzymania wartości. Jest po prostu zbyt wiele samochodów dostępne w tych kolorach, aby podnieść cenę odsprzedaży" powiedział Karl Brauer, analityk wykonawczy iSeeCars.

Komentarze (2)