Škoda przejmuje pałeczkę. Czesi odpowiedzialni za silniki spalinowe
Grupa Volkswagen kieruje się w stronę elektromobilności, choć nie zamierza odrzucać jednostek spalinowych. Te będą potrzebne na rynkach całego świata. Za ich rozwój będą odpowiedzialni Czesi.
23.05.2023 | aktual.: 23.05.2023 17:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wcześniej Škoda zajmowała się chociażby płytą podłogową MQB A0, która wykorzystywana była w modelach na Indie czy południowo-wschodnią Azję. Czesi byli też odpowiedzialni za takie elementy jak np. hamulce bębnowe.
Škoda zajmie się chociażby rodziną silników EA211 TSI, czyli trzy- i czterocylindrowymi motorami o pojemności do 1,6 litra. Są one wykorzystywane zarówno w hybrydach plug-in, jak i niezelektryfikowanych układach napędowych. Wcześniej rozwijano doświadczenie z jednostkami wolnossącymi, teraz przyszedł czas na turbodoładowanie.
Silniki trafią do około 50 modeli z całej grupy VAG, wliczając to chociażby samochody Audi oraz Cupry.