Škoda liderem sprzedaży w Polsce
Podczas gdy amerykański rynek motoryzacyjny w pełni się już odrodził, na Starym Kontynencie panuje kryzys, co wyraźnie widać po wynikach sprzedaży. To nie przeszkodziło jednak Škodzie w tym, by po raz szósty stanąć na szczycie sprzedaży aut w Polsce.
07.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas gdy amerykański rynek motoryzacyjny w pełni się już odrodził, na Starym Kontynencie panuje kryzys, co wyraźnie widać po wynikach sprzedaży. To nie przeszkodziło jednak Škodzie w tym, by po raz szósty stanąć na szczycie sprzedaży aut w Polsce.
Wydawać by się mogło, że druga generacja Škody Octavii, która zadebiutowała na rynku w 2004 roku, a więc niemal dekadę temu, nie cieszy się już tak dużą popularnością. Nic bardziej mylnego. W 2012 roku Škoda sprzedała w Polsce 32 182 samochody, po raz szósty i czwarty z rzędu od 2009 roku, utrzymując fotel lidera na naszym krajowym rynku.
Z raportu rejestracji samochodów w Polsce wynika, że czeski producent zanotował spadek popularności o 0,69%, ale i tak utrzymał się przed Volkswagenem, mogącym pochwalić się wzrostem sprzedaży o 16,22%; w 2012 roku w naszym kraju zarejestrowano 22 640 auta ze znaczkiem VW.
Wynik ponad 32 tysięcy sprzedanych aut daje Škodzie niemal dwunastoprocentowy udział w krajowym rynku. Co ciekawe, niemal połowa, bo aż 15 635 zarejestrowanych Škod, to Octavie. Lada moment czeski producent wypuści na rynek trzecią generację tego modelu, a nie tak dawno przecież do salonów trafiły Rapid oraz Citigo. Wygląda na to, że 2013 rok będzie jeszcze lepszy.
Źródło: Škoda