Skoda Octavia z nowym silnikiem, a także skrzynią DSG
Nowy rok zawsze wiąże się z nowościami. MINI do swoich modelów dorzuciło nowy silnik, podobnie robi też czeska Skoda. Należąca do Volkswagena firma postanowiła wprowadzić (jak na razie) do oferty Octavii mały silnik czterocylindrowy 1,2-litra turbo z bezpośrednim wtryskiem. Ponadto jednostka 1,6 TDI CR o mocy 105KM dostała dwusprzęgłową skrzynię DSG. Jest to ta sama wersja, którą montuje się w innych modelach koncernu Volkswagena.
22.01.2010 | aktual.: 02.10.2022 19:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowy rok zawsze wiąże się z nowościami. MINI do swoich modelów dorzuciło nowy silnik, podobnie robi też czeska Skoda. Należąca do Volkswagena firma postanowiła wprowadzić (jak na razie) do oferty Octavii mały silnik czterocylindrowy 1,2-litra turbo z bezpośrednim wtryskiem. Ponadto jednostka 1,6 TDI CR o mocy 105KM dostała dwusprzęgłową skrzynię DSG. Jest to ta sama wersja, którą montuje się w innych modelach koncernu Volkswagena.
Wspomniana jednostka 1,2-litra TSI produkuje aż 105KM mocy i można ją nabyć razem z 7-biegową skrzynią DSG. Takie połączenie to zarazem niskie spalanie i dość przyzwoita moc. Według danych producenta Octavia z tym silnikiem przyspiesza od 0-100km/h w 10,8-sekundy, podczas gdy średnie spalanie nie powinno przekroczyć 5,7-litrów na 100 kilometrów. Dość przyzwoicie, a nie zapominajmy, że w wielu krajach posiadanie jednostki o takim litrażu ma także pozytywny wpływ na opłaty związane z eksploatacją auta (niższe OC, mniejsze opłaty przy wjeździe do centrum miast).
W Wielkiej Brytanii Octavia z silnikiem 1,2 TSI ma kosztować od 12935 funtów za wersję liftback. Estate to wydatek od 13835 funtów.
Źródło: carscoop