Skoda Fabia vRS - małe, a szybkie
Skoda postanowiła wprowadzić na rynek sportową odmianę swojego najmniejszego samochodu. Mowa o modelu Fabia i wersji vRS. Pojazd ten dopiero co został zaprezentowany podczas trwających targów w Genewie. Oprócz zmian pod maską poprawiono aerodynamikę pojazdu. Udało się to uzyskać dzięki zastosowaniu nowych zderzaków, a także tylnego dyfuzora. Do tego dochodzą czerwone zaciski układu hamulcowego, kontrastujące ze sobą barwy nadwozia.
03.03.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Skoda postanowiła wprowadzić na rynek sportową odmianę swojego najmniejszego samochodu. Mowa o modelu Fabia i wersji vRS. Pojazd ten dopiero co został zaprezentowany podczas trwających targów w Genewie. Oprócz zmian pod maską poprawiono aerodynamikę pojazdu. Udało się to uzyskać dzięki zastosowaniu nowych zderzaków, a także tylnego dyfuzora. Do tego dochodzą czerwone zaciski układu hamulcowego, kontrastujące ze sobą barwy nadwozia.
We wnętrzu znajdziemy także sportowe fotele regulowane także w pionie, sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów tuż za nią oraz pedały z nierdzewnej stali. Pod maską Fabii vRS pracuje silnik 1,4-litra z podwójną sprężarką. Dzięki takiemu układowi mała jednostka jest w stanie wyprodukować 180KM mocy. W zestawieniu z siedmiobiegową skrzynią DSG jednostka ta pozwala rozpędzić samochód do "setki" w 7,3-sekundy. Prędkość maksymalna to w przypadku hatchbacka 225km/h, natomiast wersja Estate maksymalnie pojedzie 227km/h. Do tego dochodzi stosunkowo niskie spalanie - zaledwie 6,4-litra na 100-kilometrów. Naturalnie wraz z głębszym wciskaniem pedału gazu wartość ta rośnie.
Ciekawostką jest również sportowe zawieszenie modelu, oraz elektroniczny dyferencjał XDS, który blokuje blokuje koło wewnętrzne, wcelu polepszenia przyczepności koła zewnętrznego. Bardzo się to przydaje przy szybkim pokonywaniu zakrętów.[block position="inside"]9210[/block]
Źródło: worldcarfans