Škoda Fabia RS - nie bedzie nowej wersji!
Kilka lat temu powstała zupełnie nowa nisza w segmencie hot hatchy. Należą do niej auta segmentu B napędzane jednostkami zapożyczonymi z samochodów ulokowanych dwa segmenty powyżej. Czesi rezygnują jednak z dalszego rozwoju Škody Fabii RS.
14.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kilka lat temu powstała zupełnie nowa nisza w segmencie hot hatchy. Należą do niej auta segmentu B napędzane jednostkami zapożyczonymi z samochodów ulokowanych dwa segmenty powyżej. Czesi rezygnują jednak z dalszego rozwoju Škody Fabii RS.
Siostra bliźniaczka Volkswagena Polo GTI udowodniła, że nawet te stosunkowo tanie wersje czeskich aut (chociaż Fabia RS tania nie jest) mogą być szybkie i ekscytujące. Jak się jednak okazuje, czeski producent nie będzie oferował wersji RS w kolejnej odmianie Škody Fabii.
Nie jest to podyktowane widzimisię Škody, a informacje pochodzą z pierwszej ręki, ich źródłem jest Dr Frankf Welsch, członek zarządu czeskiej marki. Według badań oraz wyników sprzedaży klienci Škody bardziej interesują się wersjami specjalnymi auta ze standardowymi silnikami, jak np. Škoda Fabia Monte Carlo.
Ponadto, podczas gdy Škoda Fabia RS dzieli jednostkę napędową z Volkswagenem Polo GTI, Volkswagen nie zamierza rozwijać technologii turbodoładowanego silnika o pojemności 1,4 l. Z tego też powodu Czesi również zaprzestaną całkowicie rozwoju 180-konnej Fabii RS.
Nasi koledzy po fachu zwracają też uwagę na to, że jednostka 1,4 TSI najpierw trafiła do Polo w wersji BlueGT, które spala dokładnie 1 litr paliwa mniej od standardowego Polo GTI. Może faktycznie Škoda powinna pomyśleć o delikatnym złagodzeniu usportowionej Fabii i dołożeniu właśnie do niej specjalnych wersji wyposażenia.
Źródło: Autoevolution