Sezon na Audi – Senner Q5 2.0 TDI (2011)
Audi to bardzo popularna marka wśród tunerów i dość często prezentowane są nowe pomysły różnych firm na tuning przeróżnych modeli niemieckiej firmy. Specjalizujący się w przerabianiu Audi Senner zaproponował właśnie pakiet do Q5.
16.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pod nóż trafiła odmiana z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Ta 2-litrowa, wspomagana turbosprężarką jednostka napędowa generuje (w wersji seryjnej) 170 KM przy 4200 obr./min oraz 350 Nm przy 1750-2500 obr./min.
Wystarczyły tylko zmiany układu wydechowego na sportowy oraz modułu sterującego silnikiem, aby moc wzrosła o 43 KM (do 213 KM), a maksymalny moment obrotowy o prawie 100 Nm (do aż 445 Nm).
Senner nie był w stanie określić parametrów drogowych Audi, ale z pewnością są lepsze niż przyspieszenie samochodu seryjnego wynoszące 9,90 s i jego prędkość maksymalna – 200 km/h.
Tuning nie skończył się na silniku. Za skutecznie zatrzymanie mierzącego ponad 4,6 m i ważącego prawie 1900 kg auta odpowiadają ulepszone hamulce. Tuner zastosował zestaw Brembo z 380-milimetrowymi tarczami hamulcowymi z przodu i 6-tłoczkowymi zaciskami. Auto ma też zawieszenie obniżające je o ok. 35-40 mm.
Nie zrezygnowano z kilku zmian optycznych, takich jak zmieniona osłona chłodnicy, szersze nakładki na błotniki, tylny spojler na dachu czy nakładka na tylny zderzak. Są to jednak dyskretne modyfikacje. Nie zapomniano też o zmianie kół na większe. Obecnie Audi porusza się na 22-calowych felgach Corniche Monza Diamond Black z oponami Vredestein Ultrac Sessanta o rozmiarze 265/35 R 22.
We wnętrzu odnajdziemy tylko drobne zmiany w postaci dodatków z włókien węglowych czy też pomarańczowych szwów na fotelach i dywanikach.
Żeby dowiedzieć się ile kosztuje tuning zaserwowany temu Audi, trzeba dzwonić do siedziby Senner Tuning.
Teraz musimy z pewnością chwilkę poczekać na następną firmę, która zaproponuje nam tuning któregoś modelu z Ingolstadt. W końcu mamy sezon na Audi.
Dane techniczne
- Typ: R4, ZS
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 213 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 108,23 KM/l (seryjny – 86,38 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 445 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 10,0 x 22” Corniche Monza Diamond Black
- Koła tylne: 10,0 x 22” Corniche Monza Diamond Black
- Opony przednie: 265/35 R 22
- Opony tylne: 265/35 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1895 kg
- Stosunek masy do mocy: 8,90 kg/KM (seryjne – 11,15 kg/KM
- Długość: 4629 mm
- Rozstaw osi: 2807 mmblock position=\inside7471/block
Źródło: automobilesreview