Ruszyła produkcja Subaru BRZ i Toyoty GT 86
Dzisiaj rano odbyła się specjalna ceremonia w fabryce Gunma ulokowanej w japońskim mieście Ota-city. Chodziło o uczczenie wspólnego rozpoczęcia produkcji nowych sportowych coupé z Kraju Kwitnącej Wiśni, czyli Subaru BRZ oraz Toyoty GT 86.
16.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dzisiaj rano odbyła się specjalna ceremonia w fabryce Gunma ulokowanej w japońskim mieście Ota-city. Chodziło o uczczenie wspólnego rozpoczęcia produkcji nowych sportowych coupé z Kraju Kwitnącej Wiśni, czyli Subaru BRZ oraz Toyoty GT 86.
Toyota oraz Subaru trafiły na siebie w 2005 roku i wtedy producenci podpisali porozumienie. W 2008 roku udało im się spisać nową umowę, która dotyczyła stworzenia oraz wspólnej produkcji sportowego coupé z tylnym napędem.
Oba auta miały rzucić wyzwanie m.in. Hyundaiom Genesis oraz Veloster, przy jednoczesnej oszczędności budżetu. Pomysł na stworzenie BRZ oraz GT 86 był bardzo prosty. Chciano stworzyć auta, które będą tanie w produkcji, proste konstrukcyjnie i będą dawały kierowcy maksymalną możliwie frajdę z jazdy przy ograniczeniu elektronicznych systemów bezpieczeństwa.
Pod maską BRZ oraz GT 86 pracuje ta sama jednostka typu bokser o pojemności 2,0 l, która generuje 200 KM oraz 205 Nm momentu obrotowego. Silnik umieszczony jest z przodu, napęd przekazywany jest na tylną oś, a w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią lub z 6-biegowym automatem z możliwością zmiany przełożeń łopatkami umieszczonymi za kierownicą, auta przyspieszają od 0 do 100 km/h w 7,6-8,2 s (MT/AT). Wpływ na to ma także niska masa, która wynosi 1180 kg.
W przygotowaniu są także mocniejsze wersje, których moc będzie oscylowała w granicy około 250 KM. Subaru BRZ oraz Toyota GT 86 mogą rzucić wyzwanie hot hatchom, wszystko zależy jednak od ich ceny na polskim rynku.
Źródło: Carscoop