Rok później – Ruf 911 Rt 35 S (2013)

Minął rok od prezentacji Rufa 911 Rt 35. Na tegorocznym genewskim salonie samochodowym niemiecka firma tuningowa również przedstawiła sporo nowości, wśród których jest wzmocniona wersja wspomnianego wozu – model S.

Rok później – Ruf 911 Rt 35 S (2013)
Olgierd Lachowski

26.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rt 35 to być może najważniejszy model dla firmy Ruf. To pomost między mniej sportowym 3800 S bazującym na Boxsterze a supersportowym CTR3, które kupi raczej niewiele osób. Cena tego ostatniego wozu przekracza 650 tys. euro, więc nie każdego, nawet bogatego, obywatela na niego stać. Rt 35 jest dużo przystępniejszy, a oferuje niewiele gorsze osiągi. Do tego w tym roku pojawiła się odmiana S, która jest nieco szybsza od standardowego Rt 35.

Gdy postawi się obok siebie oba samochody (Rt 35 i Rt 35 S), bardzo trudno jest znaleźć jakiekolwiek różnice w wyglądzie. Ujawniają się one dopiero po przyjrzeniu się tyłowi – w nowym wozie tuner zainstalował bowiem dodatkowe skrzydło. Jego zadaniem jest oczywiście zwiększanie docisku tylnych kół do podłoża. To ważne, bo maszyna Rufa ma napęd wyłącznie na tylną oś, a wcale do ciężkich nie należy (waży ok. 1400 kg).

Obraz

Pięcioramienne felgi o kształtach ramion kojarzących się ze starszymi samochodami niemieckiego zakładu mają średnicę 20”. Przednie opony cechują się rozmiarem 245/35 R 20, natomiast tylne 295/30 R 20.

Rt 35 S ma sportowe regulowane zawieszenie, jak również wkomponowaną w nadwozie szczątkową klatkę bezpieczeństwa. Dzięki temu drugiemu rozwiązaniu karoseria auta jest sztywniejsza, co przekłada się wraz z „zawiasem” na lepsze osiągi na torze.

Oba modele Rt mają ten sam silnik. Nadal nie udało mi się uzyskać informacji na temat tego, z którego wozu Porsche pochodzi jednostka napędowa (więcej pisałem o tym rok temu). Zamontowana z tyłu przeciwsobna szóstka ma objętość skokową 3,8 l i bezpośredni wtrysk paliwa. Do tego są dwie turbosprężarki.

W Rt 35 S silnik rozwija moc o 20 KM większą niż w starszym bracie, co oznacza, że bokser dysponuje 650 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jest większy o zaledwie 15 Nm (840 Nm przy 3000 obr./min).

Obraz

Ten konkretny egzemplarz wyposażony jest w 6-biegową ręczną skrzynię, ale Rt 35 S oferowany jest także ze skrzynią PDK. W odmianie z klasyczną skrzynią przekładniową auto powinno setkę osiągnąć po około 3,10 s, natomiast ze skrzynką dwusprzęgłową, według zapewnień tunera, 100 km/h ma na liczniku pojawiać się najpóźniej po 3 sekundach (moim zdaniem przy napędzie wyłącznie na tylne koła będzie to nie lada osiągnięcie). Prędkość maksymalna jest oceniana na 342 km/h.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 650 KM przy 6500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 171,05 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 840 Nm przy 3000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Kola przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 245/35 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1400 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,15 kg/KM
  • Długość: 4491 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm

Osiągi (szacowane):

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,10 s
  • Prędkość maksymalna: 342 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Źródło: Ruf

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)