Używane Renault Avantime - typowe awarie i problemy
W ciągu kilku ostatnich lat zapanowała moda na zakup aut, które łączą cechy samochodów kilku segmentów. W historii motoryzacji dosyć dawno były już marki, które eksperymentowały w podobny sposób, lecz często bez większych sukcesów. Jednym z rezultatów takich eksperymentów było Renault Avantime, wyjątkowe połączenie vana z coupé.
12.11.2011 | aktual.: 30.03.2023 10:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dzięki wytężonej pracy i dużej determinacji konstruktorów auto było gotowe już rok później, wtedy też zaprezentowano je na targach motoryzacyjnych w Genewie. Samochód pojawił się w salonach w 2001 roku jak owoc współpracy obydwu firmy. Niestety produkcję modelu Avantime we francuskim Romorantin-Lanthenay z powodu bardzo niskiej sprzedaży zakończono już dwa lata po jego premierze. Przez okres produkcji swoich nabywców znalazło 8557 egzemplarzy tego modelu.
Silniki
- R4 2,0 Turbo (163 KM)
- V6 3,0 (207 KM)
Diesle:
- R4 2,2, dCi (150 KM)
Z pośród jednostek napędowych polecamy zarówno 3-litrową V6-kę jak i wariant 2,0 Turbo, które nie powinny sprawiać poważnych problemów podczas eksploatacji. Trzeba jednak pamiętać o tym, że wszystkie odmiany benzynowe borykają się z częstymi awariami cewek zapłonowych. Odradzamy natomiast zakup jednostki wysokoprężnej, gdzie mogą pojawić się problemy z osprzętem - zacierają się turbosprężarki oraz szwankuje elektronika sterująca.
Niezależnie od wybranego silnika warto pamiętać też o tym, żeby zaraz po zakupie wymienić pasek rozrządu wraz z osprzętem, a taki zabieg z powodu trudnego dostępu będzie wymagał wyjęcia silnika co generuje dodatkowe koszty.
Awaryjność
Równie często spotykaną słabością tego modelu jest korozja, która atakuje głównie nadwozie oraz układ wydechowy. Na polskich drogach bardzo szybko w przekładni kierowniczej pojawiają się luzy. Podobna sytuacja ma miejsce w przednim zawieszeniu, tu częstej wymiany wymagają sworznie wahaczy i tuleje tylnej belki.
Na szczęście do Avantime pasują niektóre elementy zawieszenia z modelu Espace III takie jak wahacze czy amortyzatory co nieco obniża koszty eksploatacji. W niektórych egzemplarza zdarzają się uszkodzenia piast kół. Użytkownicy Renault Avantime zwracają też uwagę na notoryczne problemy z mechanizmem otwierającym dach oraz trzeszczącymi stelażami foteli.
Naszym zdaniem
Najtańsze używane egzemplarze Renault Avantime na polskim rynku znajdziemy już za około 17 000 zł, niestety jest ich naprawdę niewiele i często są w opłakanym stanie. Jeśli już chcemy kupić auto w naprawdę dobrej formie to będziemy musieli poszukać go w Niemczech lub we Francji, a tam będzie ono kosztowało znacznie więcej.