Rdzewieją najbardziej. Szwedzi zrobili ranking newralgicznych marek
Ochrona przed korozją to zagadnienie, które zazwyczaj nie interesuje właściciela nowego auta, natomiast dla kolejnych użytkowników to bardzo ważna kwestia. Które marki radzą sobie najlepiej z problemem rdzy? Szwedzki magazyn "Vi Bilägare" przeprowadził badania, aby to sprawdzić.
27.09.2024 | aktual.: 28.09.2024 09:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jesienią wielu kierowców zaczyna zastanawiać się nad zabezpieczeniem antykorozyjnym samochodów. Jak wygląda to w naszych autach lub w samochodach marek, które rozważalibyśmy przy kolejnym zakupie? Dobre podpowiedzi mogą płynąć z północy. Klimat w Szwecji jest dość surowy, co niesie za sobą konsekwencje w postaci problemów z karoserią. Właśnie dlatego wspomniany magazyn "Vi Bilägare" specjalizuje się w szczegółowych badaniach dotyczących efektywności zabezpieczeń antykorozyjnych samochodów.
Zobacz także
W najnowszym badaniu analizowano takie aspekty jak grubość lakieru i jego skuteczność ochronną, zabezpieczenia profili wewnętrznych, elementów zawieszenia oraz całej konstrukcji nadwozia. Dodatkowo oceniano stan tych elementów po przeprowadzeniu testów długodystansowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na tej podstawie stworzono ranking, który pokazuje, jakie marki oferują obecnie najlepsze fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne. Poniżej przedstawiamy wyniki, od najlepszego do najgorszego.
- Porsche – 5 punktów
- Jaguar – 4,7
- Nio – 4,5
- BMW – 4,1
- Audi – 4,0
- Mini – 4,0
- Mercedes – 3,9
- Renault – 3,7
- Volkswagen – 3,6
- Seat – 3,6
- Dacia – 3,5
- Tesla – 3,4
- Škoda – 3,4
- Lexus – 3,3
- Średnia – 3,1
- Alfa Romeo – 3,0
- BYD – 3,0
- Cupra – 3,0
- Polestar – 3,0
- Volvo – 3,0
- Kia – 2,9
- Hyundai – 2,9
- Nissan – 2,7
- Peugeot – 2,6
- Opel – 2,6
- Jeep – 2,5
- MG – 2,5
- Citroën – 2,4
- Mazda – 2,3
- Ford – 2,2
- Toyota – 2,2
- DS – 2,0
- Fiat – 2,0
- Hongqi – 2,0
- Lynk&Co – 2,0
- Mitsubishi – 2,0
- Range Rover – 2,0
- Subaru – 2,0
- Suzuki – 2,0
- Honda – 1,8
Niespodzianką w zestawieniu jest miejsce zajmowane przez Volvo. Ta szwedzka marka, podobnie jak Polestar, znalazła się poniżej średniej. Jest to szczególnie zaskakujące, biorąc pod uwagę, że nadwozia starszych modeli Volvo były uważane za niemal niezniszczalne.
Doskonałe wyniki uzyskały głównie niemieckie marki premium. W czołówce znajdziemy Porsche, BMW, Audi i Mercedesa. Zaskakuje również obecność chińskiej marki Nio. Najlepszą europejską marką nie-premium jest Renault, a Dacia, mimo budżetowego charakteru, zajęła lepsze miejsce niż Tesla czy Lexus.
Najgorsze wyniki uzyskali producenci z Azji. Końcowe miejsca w rankingu zajmują japońskie marki: Subaru, Suzuki i Honda.