Prywatna kolekcja samochodów Paula Walkera [cz. 1]

Prywatna kolekcja firmy tuningowej AE Performance, w której udziały miał Paul Walker. Jakimi samochodami jeździł prywatnie aktor z serii filmów "Szybcy i wściekli"?

Paul Walker
Paul Walker
Bartosz Pokrzywiński

18.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

30 listopada 2013 roku Paul Walker wracał ze swoim przyjacielem i wspólnikiem Rogerem Rodasem z aukcji charytatywnej. Doszło do tragicznego wypadku, w którym obaj zginęli na miejscu.

Aktor znany z serii filmów "Szybcy i wściekli" prywatnie był m.in. współwłaścicielem warsztatu samochodowego AE Performance. Niemal dokładnie rok wcześniej firmę te odwiedziła ekipa TheSmokingTire, żeby pokazać kolekcję aut właścicieli. Wiadomo na pewno, że dostęp do nich miał także Paul Walker. Przyjrzyjmy się temu, co stało w magazynach firmy AE Performance.

BMW M1

BMW M1
BMW M1

Jak dotąd jedyny supersamochód produkowany przez producenta z Bawarii. BMW M1 powstawało w latach 1976-1981 i łącznie do klientów trafiło zaledwie 400 egzemplarzy dwumiejscowego auta napędzanego centralnie umieszczoną jednostka R6 o mocy 277 KM i 330 Nm momentu obrotowego. Egzemplarz będący własnością AE Performance jest koloru białego.

Audi S4 B5

Audi S4 B5
Audi S4 B5

Na pierwszy rzut oka niepozorne Audi, które liczy sobie już 15 lat. W praktyce jednak Audi S4 generacji B5, czyli to produkowane od 1997 roku, napędzane było podwójnie doładowaną jednostką generującą 265 KM i 400 Nm momentu obrotowego, co oznaczało przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 s.

Toyota Supra

Toyota Supra
Toyota Supra

Obecność Toyoty Supry w garażu Paula Walkera była niemal tak pewna jak "Kevin sam w domu" w okresie świątecznym w telewizji. Właściciele AE Performance mieli do dyspozycji auto w białym kolorze, nasi koledzy ze Stanów Zjednoczonych nie spotkali w pobliżu firmy słynnej pomarańczowej Supry z pierwszej części "Szybkich i wściekłych".

Nissan Skyline R34 Spec-V

Nissan Skyline R34 Spec-V
Nissan Skyline R34 Spec-V

Jeżeli w garażu Paula Walkera znalazła się Supra, nie mogło w nim zabraknąć również Nissana Skyline R34. Jest to jednak auto w białym kolorze w specyfikacji Spec-V, a nie niebieski egzemplarz widziany w jednej z części "Szybkich i wściekłych".

Shelby Mustang GT500 Eleanor

Shelby Mustang GT500 Eleanor
Shelby Mustang GT500 Eleanor

Tym razem ukłon w stronę innego znanego filmu, a konkretnie remake'u słynnego "60 sekund". Shelby Mustang GT500 Eleanor, czyli replika ostatniego auta z listy, którą musieli ukraść główni bohaterzy.

Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa

Czym byłaby kolekcja aut Paula Walkera i jego wspólników bez chociażby jednego Ferrari. W garażach AE Performance stało kilka takich aut. Jednym z nich jest Ferrari Testarossa. Niestety, nie wiemy w jakiej wersji. Auto napędzane było centralnie umieszczoną, dwunastocylindrową jednostką generującą od 390 do 440 KM.

Ferrari F355 Spider Fiorano

Ferrari F355 Spider
Ferrari F355 Spider

Kolejnym Ferrari w garażu AE Performance jest model F355 Spider w specjalnej wersji Fiorano. Łącznie powstało 100 egzemplarzy Spiderów w tej odmianie, a każdy z nich ma tabliczkę znamionową i unikalny numer. Nie lada gratka dla kolekcjonerów.

Porsche 911 930 Turbo

Porsche 930 Turbo
Porsche 930 Turbo

Stojące obok siebie dwa czerwone Porsche 911 Turbo generacji 930 robią niesamowite wrażenie. To prawdopodobnie najładniejsze wersje w historii tego modelu. Wiadomo na pewno, że w 1974 roku, kiedy na rynku pojawiła się generacja 930, na 260-konne 911 Turbo nie było mocnych.

Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS

Pech chciał, że właściciele AE Performance rozbili się właśnie za kierownicą Porsche. Była to jednak Carrera GT, a w ich garażu w tym samym czasie czekały trzy wściekłe egzemplarze 911 GT3 RS, dwa pomarańczowe i jeden zielony. GT3 RS to torowa wersja modelu 911 z klatką bezpieczeństwa, fotelami kubełkowymi i jednostką generującą w zależności od daty produkcji od 435 KM w górę.

Ferrari 360 Challenge Stradale

Ferrari 360 Challenge Stradale
Ferrari 360 Challenge Stradale

Świetnym uzupełnieniem trzech hardkorowych wersji Porsche jest równie ostra odmiana ich największego konkurenta, a konkretnie poprzednika tego modelu, czyli Ferrari 360 w wersji Challenge Stradale. Tutaj także zrezygnowano z części udogodnień, usztywniono zawieszenie, odchudzono konstrukcję i wzmocniono jednostkę V8 do 425 KM. W efekcie auto przyspieszało od 0 do 100 km/h w 4 s.

Rolls-Royce Ghost

Rolls-Royce Ghost
Rolls-Royce Ghost

Każdy lubi czasem komfortowo przemieszczać się z miejsca na miejsce, nawet właściciele warsztatu motoryzacyjnego. Do dyspozycji Paula Walkera był także Rolls-Royce Ghost w specjalnej wersji na 22-calowych felgach w matowoniebieskich barwach. Przygotowanie powłoki lakierniczej pochłonęło podobno równowartość 11 000 dolarów.

Saleen S7

Saleen S7
Saleen S7

Patrząc na listę aut będących w posiadaniu ludzi z AE Performance, w tym Paula Walkera, nietrudno zauważyć ich wielką miłość do marki Saleen. Stoi ich tam bowiem nie kilka, nie kilkanaście, ale kilkadziesiąt. Wisienką na torcie jest oczywiście Saleen S7 napędzany jednostką V8 generującą 575 KM i osiągający prędkość maksymalną ponad 350 km/h (w wersji z jedną turbosprężarką).

BMW 850 CSi

BMW 850 CSi
BMW 850 CSi

BMW Serii 8 to jedno z najładniejszych aut w historii producenta z Bawarii. Wersja 850 CSi napędzana jest mocarną jednostką V12 o pojemności 5,6 l generującą moc 380 KM i 550 Nm momentu obrotowego. W posiadaniu aktora była rzadka wersja z manualną skrzynią biegów. Warto wspomnieć, że model ten ma ponad 20 lat, a nadal jest w stanie zbliżyć się do bariery 300 km/h.

BMW 2002 Touring Alpina

BMW 2002 Touring Alpina
BMW 2002 Touring Alpina

Skoro przy BMW jesteśmy, to warto wspomnieć o kolejnym klasyku, tym razem sporo starszym. Jest to BMW 2002 Touring w piekielnie rzadkiej wersji przygotowanej przez firmę Alpina.

Chevrolet Corvette C1

Corvette C1
Corvette C1

Kolejny klasyk, tym razem jeszcze starszy od 40-letniego BMW 2002 czy 20-letniego BMW 850 CSi. Mowa o Corvette C1, a więc pierwszej generacji tego modelu, która pojawiła się na rynku aż 60 lat temu.

Ford Mustang Boss 302

1970 Ford Mustang Boss 302
1970 Ford Mustang Boss 302

Tym razem jeszcze bardziej rasowy amerykański klasyk, a więc Ford Mustang Boss 302. Poza Eleanor jest to chyba najczęściej rozpoznawana wersja tego legendarnego już pony cara.

Volvo P1800

Volvo P1800
Volvo P1800

W amerykańskim garażu, z którego aż czuć zapach burgerów, nagle pojawia się Volvo P1800, czyli jeden z najbardziej znanych modeli w historii szwedzkiej marki. Samochód Świętego produkowany był w latach 1961-1973 i zyskał sobie miano niezniszczalnego auta, o czym świadczy oficjalny rekord świata 4,8 mln km przejechanych jednym P1800.

Nissan 370Z

Nissan 370Z AE Performance z Fast Five
Nissan 370Z AE Performance z Fast Five

Jak się okazuje, w garażu AE Performance stoją dwa egzemplarze Nissana 370Z. Jeden z nich to najprawdopodobniej wersja seryjna, a drugi to ten konkretny model, który pojawił się w piątej części "Szybkich i wściekłych", czyli w filmie "Fast Five". Standardowo Nissan 370Z napędzany jest jednostką V6 o pojemności 3,7 l generującą moc 331 KM i 370 Nm momentu obrotowego.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)