Prawie jak XX – Vorsteiner 599 VX (2012)
XX to najbardziej ekstremalna spośród wszystkich wersji Ferrari 599. To właśnie ten wóz stanowił wzór dla stylistów firmy Vorsteiner, którzy przygotowali ostry pakiet stylistyczny do Fiorano.
19.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
XX to najbardziej ekstremalna spośród wszystkich wersji Ferrari 599. To właśnie ten wóz stanowił wzór dla stylistów firmy Vorsteiner, którzy przygotowali ostry pakiet stylistyczny do Fiorano.
Ferrari 599 powoli przechodzi do historii, a zastępuje je nowe F12berlinetta. Jednak nawet zakończenie produkcji 599 nie będzie oznaczało, że nie będą interesować się nim tunerzy. Przykładem może być Vorsteiner, który opracował właśnie pakiet stylistyczny do Fiorano i GTO przywodzący na myśl wyścigowe 599XX. Dzięki niemu właściciele Ferrari 599 będą mogli poczuć się, jakby właśnie nabyli nowy wóz.
Zestaw Vorsteinera wykonano z włókien węglowych, co według tunera oznacza oszczędność 70% masy w stosunku do fabrycznych części. W skład pakietu wchodzi przedni zderzakospojler przypominający element z 599 GTO, tyle że nowy zderzak otrzymał jeszcze dodatkowe wloty powietrza.
Nowa jest także pokrywa silnika, której kształt odpowiada oryginalnemu elementowi. Wykonano w niej dwa wielkie otwory wentylacyjne odprowadzające powietrze. Takie rozwiązanie w pewnym stopniu zwiększa docisk przedniej osi przy szybkiej jeździe.
Z boku dodano niewielkie listwy progowe i kompozytowymi nakładkami podkreślono wloty powietrza do tylnych hamulców. Te otwory prawdopodobnie są teraz też wydajniejsze, bo wystają bardziej poza obrys karoserii niż seryjne.
Tylna część włoskiej rakiety zdecydowanie nawiązuje do torowej wersji XX. Styliści zmienili tylny zderzak. Nowy jest uzbrojony w wyglądający efektownie dyfuzor. Czy ten element działa, czy może tylko wygląda, to już inna sprawa, ale trzeba przyznać, że robi wrażenie. W związku z montażem tego dyfuzora tuner wymienił układ wydechowy na nowy, ukształtowany w inny sposób.
Na pokrywie bagażnika znalazł się duży spojler przypominający ten z 599XX sprzed modyfikacji. Jedyne, czego zabrakło, to wydłubane światła i przeniesione w okolice dyfuzora. Auto otrzymało też nowe koła z felgami, które dostępne są w trzech średnicach od 20” do 22”.
Vorsteiner nie dokonuje żadnych modyfikacji mechanicznych supersportowego Ferrari. Pod maską bolidu nadal tkwi widlasty 12-cylindrowiec o objętości skokowej 6,0 l. W zależności od tego, czy jest to odmiana Fiorano, czy też GTO, motor rozwija od 620 do 670 KM mocy maksymalnej, co pozwala rozpędzić Ferrari 599 do prędkości przekraczającej 330 km/h (333 km/h dla Fiorano i ponad 335 km/h dla GTO).[block position="inside"]5914[/block]
Źródło: WCF