Prawie 900 KM w Ferrari FF! – DMC FF Maximus Concept (2011)
Maximus to najnowszy projekt firmy DMC (znanej m.in. z projektu zestawu spojlerów do Aventadora), który zmienia szybkie i luksusowe Ferrari FF w potwora o mocy niespełna 900 KM osiągającego 340 km/h.
23.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ferrari FF to następca wysłużonego, ale nadal pięknego modelu 612 Scaglietti. Nowe auto jest pierwszym seryjnym wozem włoskiej marki wyposażonym w napęd na 4 koła. Po pokrywą skrywany jest nowoczesny silnik V12 o objętości skokowej 6,3 l, który ma bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 65 stopni rozwija moc 660 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 683 Nm przy 6000 obr./min. Między motorem a kołami znajduje się dwusprzęgłowa, 7-biegowa, zautomatyzowana skrzynia biegów.
Niezbyt lekkie auto (waży około 1880 kg) osiąga doskonałe wyniki w kwestii przyspieszenia i prędkości maksymalnej. Jeśli chodzi o ten pierwszy parametr, to FF może się pochwalić sprintem do 100 km/h w 3,70 s, a do 200 km/h w 11,00 s. Wartość drugiego to 335 km/h.
Przerobione przez DMC Ferrari nie dość, że nadal jest luksusowe to jeszcze do tego osiągami dorównuje na przykład Novitecowi 599 GTO 888!
Silnik podkręconego FF ma większe i wydajniejsze wtryskiwacze paliwa, nowe kolektory dolotowe i sportowe filtry paliwa. To daje kilka koni mocy, ale największą różnicę robią dwie sprężarki mechaniczne, z którymi zainstalowano także międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego.
FF Maximus ma ponad 200 KM więcej niż seryjne Ferrari! Jego moc wynosi 888 KM, a moment obrotowy 862 Nm. Rzecz jasna dużo więcej koni pod maską (i momentu też) przykłada się na poprawę parametrów drogowych wozu.
Maximus potrzebuje tylko 3,20 s na rozpędzenie się do 100 km/h i 9,10 s na sprint do 200 km/h. Przyspieszanie kończy się, gdy prędkościomierz wskazuje 340 km/h.
Trzeba tutaj dodać, że na lepsze przyspieszenia ma wpływ mniejsza o 70 kg masa wozu, bo tuner zdecydował się na zmianę przedniego i tylnego zderza, montaż tylnego dyfuzora i kilku innych detali z włókna węglowego.
Auto porusza się na 21-calowych kołach z przodu i 22-calowych z tyłu (opony Pirelli). Jeszcze lepsze prowadzenie wozu niż auta seryjnego zapewnia sportowe, regulowane zawieszenie wyposażone w system unoszenia przodu.
Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że to tylko zapowiedź DMC. W rzeczywistości auto nie istnieje i nie wiadomo czy w ogóle ujrzy światło dzienne, tak samo jak spojlery do Aventadora. Tymczasem możemy się cieszyć wizjami samochodu, które… no właśnie, nawet tego nie chciało się DMC zrobić porządnie. To po prostu czarnobiałe zdjęcia seryjnego Ferrari z doklejonym spojlerem i tylnymi światłami z Ferrari FXX.
Ilu to już my mamy takich wirtualnych tunerów, których projekty nie dochodzą nigdy do skutku…
Dane techniczne
- Typ: V12, 65supo/sup
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwa kompresory
- Moc maksymalna: 888 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 141,81 KM/l (seryjny – 105,40 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 862 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne Brembo CCM 2, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne Brembo CCM 2, średnica 360 mm
- Koła przednie: 21”
- Koła tylne: 22”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1810 kg (- 70 kg)
- Stosunek masy do mocy: 2,04 kg/KM (seryjny – 2,85 kg/KM)
- Długość: 4907 mm
- Szerokość: 1953 mm
- Rozstaw osi: 2990 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,20 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,10 s
- Prędkość maksymalna: 340 km/hblock position=\inside7755/block
Źródło: automobilesreview