Poznań Motor Show 2012 [relacja autokult.pl]
Targi Poznań Motor Show, choć mało znane na świecie, przyciągnęły w tym roku wielu wystawców i rzesze zwiedzających. Nie zabrakło polskich premier, do Poznania zawitały również auta z wyższej półki.
19.04.2012 | aktual.: 30.03.2023 13:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Targi Poznań Motor Show, choć mało znane na świecie, przyciągnęły w tym roku wielu wystawców i rzesze zwiedzających. Nie zabrakło polskich premier, do Poznania zawitały również auta z wyższej półki.
Nie zawiodła grupa VW. Na potrzeby niemieckiego producenta zagospodarowano cały pawilon (AutoCity) o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych oraz wewnętrzny plac, na którym odbywały się pokazy np. systemu Park Assist. Polską premierę miały tu 5-drzwiowy up! oraz Porsche Boxster. Nie zabrakło Škody, która pokazała m.in. modele Citigo w odmianie 3-drzwiowej i Superba w wersji Laurin&Klement.
Volkswagen zaprezentował modele praktycznie każdego segmentu. Oprócz wspomnianego wyżej 5-drzwiowego up! pokazano odmianę terenową tego malucha. Zwiedzający mogli podziwiać nowe CC w całej okazałości, udostępniony został również Golf Cabrio, obok którego stał odświeżony Eos. Fanów dalekich wypraw ucieszyła zapewne obecność modelu California. Nie mogło również zabraknąć nowego Beetle’a.
Zaskoczyło Porsche. Na stoisku wśród tłumu zwiedzających udało się wypatrzyć Panamerę GTS, dwa modele Porsche 911 (991) oraz jedną z najciekawszych premier salonu – nowy model Boxster w odmianie S.
Również Audi świetnie się spisało. Oblegane były szczególnie modele A7 oraz A4 Allroad. Co warto zauważyć, SUV Q3 i A1 Sportback nie cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Ford udostępnił zwiedzającym całą swoją gamę modelową, z nowym C-Maxem na czele. Polską premierę miał B-Max, który z poznańskich targów trafił prosto do salonów.
Wszystkich, którzy zdecydowali się odwiedzić wystawę, ładnie ugościł Peugeot. Zaprezentowano m.in. 508 RXH, 308 GTi czy RCZ. Najważniejszym samochodem był 208, a konkretnie trzy takie modele udostępnione w całości dla zwiedzających.
Kolejnym punktem programu było stanowisko Fiata, które dzielił on z Lancią oraz Jeepem. Samochody przedstawiały przekrój najnowszych modeli marek takich jak Fiat Panda, Lancia Thema, czy Jeep Compass. Również nadworny tuner Fiata pokazał dwa swoje wozy – Punto oraz 500 C Abarth.
Azjatyckie marki pokazały w Poznaniu sporo aut, również wśród tych samochodów były premiery. Warto zacząć od Hondy, która zaprezentowała najnowszą generację Civica, Toyota chwaliła się najnowszym Yarisem i 7-osobowym Priusem. Gwiazdą na stoisku Nissana był model 370Z, a Mitsubishi pokazało odświeżonego i-MiEV. Suzuki pochwaliło się nowym Swiftem Sport oraz pokazało Kizashi.
Hyundai i Kia, jako sponsorzy Euro 2012, nie mogli zaniedbać polskich targów. Na ich stanowiskach można było obejrzeć odświeżonego Hyundaia i30 CW, nową Kię Optimę, polską premierę miała też Kia Cee’d. Mazda zaprezentowała swojego nowego SUV-a, czyli model CX-5. Poza tym na stanowisku Japończyków można było obejrzeć całą gamę dostępnych modeli. Pojawił się Również SsangYong Korando.
W Poznaniu odbyła się premiera Volvo V40, a na stanowisku JLR można było oglądać Lotusa Elise, model Evora, czy RR Evoque w dwóch wersjach nadwoziowych. Zainteresowani mogli obejrzeć również dwa najnowsze dzieła inżynierów koncernu GM. Opel Ampera i Chevrolet Volt zostały udostępnione przez redakcję Auto Motor i Sport. Z Niemiec do Poznania przyjechała również delegacja koncernu BMW. Reprezentantami bawarskiego producenta była seria 5 i model X3. Na stoisku błyszczał również Rolls-Royce oraz ponad 550-konne BMW M3 przystosowane do spalania gazu. Na targach magazyn TopGear zaprezentował m. in. Bentleya Continentala GT W12 i Aston Martina Rapide.
Na targach zaprezentował się fanklub Forda Mustanga. Klubowicze pokazali kilkanaście imponujących maszyn, z których każda zasługuje na osobny artykuł. Słynny Eleanor z filmu "60 sekund" czy samochód do złudzenia przypominający ten, który prowadził słynny detektyw Frank Bullitt. Nie zabrakło również innych zabytkowych konstrukcji.
Pobyt wszystkich zwiedzających z całych sił starał się umilić Mercedes. Stanowisko zajmowane na samym środku olbrzymiej hali pomieściło niemal całą gamę modelową niemieckiego producenta. Można było zatem oglądać najnowsze SLK, SL oraz CLS. Wisienką na torcie były cztery wspaniałe wozy ze stajni AMG. CL, CLS, SLS Roadster i klasa C w wersji Black Series pozwoliły na w miarę łagodne przejście do ostatniego punktu programu.
Po raz pierwszy w historii targów swoje samochody pokazało Ferrari. Dzięki uprzejmości warszawskiego dealera dziesiątki tysięcy zwiedzających mogły zachwycać się pięknem trzech modeli włoskiego producenta: California, 458 Spider i FF. Było to stanowisko najbardziej oblegane. Szkoda, że widownię od aut oddzielała gruba szyba i kilka metrów podłogi.
Na koniec trochę informacji ze sceny tuningowej. Na targach zaprezentowała się Pachura Motosport – oficjalny przedstawiciel firmy ABT na Polskę. Tuner pokazał aż pięć konstrukcji, w tym dwa Audi R8 oraz Lamborghini Murcielago Roadster.
Targi Poznań Motor Show można uznać za udane. Biorąc pod uwagę, że nie jest to tak ważna impreza jak te w Lipsku czy Genewie, trzeba stwierdzić, że dostawcy dopisali. Z niecierpliwością czekam na przyszłoroczny salon – jest szansa, że inne ekskluzywne marki pojawią się w roku 2013, zachęcone tegorocznym sukcesem. Zapraszamy na nasz profil na Facebooku – tam już wkrótce więcej zdjęć z imprezy.