Porsche 911 GT3 tylko ze skrzynią PDK?!
Porsche 911 GT3 to ta wersja modelu 911, która przeznaczona jest dla kierowców chcących poznać prawdziwy limit możliwości produktów sygnowanych logo Porsche. Kubełkowe fotele, odchudzone nadwozie, masywny spojler dociskający tylną oś i manualna skrzynia biegów. Zestaw McFun już wkrótce może jednak zmienić menu.
14.02.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Biorąc pod uwagę realia polskiego rynku motoryzacyjnego oraz stan dróg w naszym kraju, Porsche 911 wydaje się najlepszą propozycją dla tych, którzy chcą naprawdę szybkie, 2-drzwiowe coupé. Carrera i Carrera S nadają się do jazdy na co dzień, Turbo i Turbo S do wyścigów na światłach, a odmiany GT3 GT3 RS oraz GT2 do szaleństw na torze. Każdy z typów wersji musi spełnić pewne wymagania.
O ile w Turbo S superszybka przekładnia PDK pozwoli korzystać z systemu launch control oraz usprawni zmianę przełożeń, o tyle więcej frajdy z jazdy na torze surową GT3 sprawi manualna skrzynia biegów. Nasi koledzy z InsideLine spotkali się niedawno z niejakim Augustem Achleitnerem, człowiekiem odpowiedzialnym w Porsche za model 911.
Z rozmowy wynikło, że niemiecki producent testuje obie wersje (nowe GT3 z przekładnią PDK oraz 7-biegowym manualem), jednak będzie mógł zdecydować się tylko na jedno rozwiązanie. Podobno aż 2/3 wszystkich 911 sprzedaje się z przekładniami PDK, a więc z marketingowego punktu widzenia bardziej uzasadnione jest zamontowanie właśnie tej przekładni. Biorąc jednak pod uwagę specyfikę wersji GT3, aż prosi się o zrobienie wyjątku.
Porsche, ufamy wam!
Źródło: Autoblog • InsideLine