Porsche 911 GT3 RSR gotowe na sezon 2012

Porsche pokazało nową 911, która będzie mogła startować w wyścigach GT. Modyfikacje na sezon 2012 obejmują zmiany w silniku, aerodynamice oraz kołach.

Porsche 911 GT3 RSR (2012)
Porsche 911 GT3 RSR (2012)
Piotr Ślusarczyk

08.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porsche pokazało nową 911, która będzie mogła startować w wyścigach GT. Modyfikacje na sezon 2012 obejmują zmiany w silniku, aerodynamice oraz kołach.

Nowe Porsche 911 GT3 RSR bazuje jeszcze na wersji 997. Na to oparte już na najnowszej odmianie 991 trzeba będzie poczekać do premiery cywilnego GT3 w tym nadwoziu. Pod maskę zaprezentowanego modelu trafi 6-cylindrowy boxer o pojemności 4 l, który zapewni kierowcy 460 KM. To wzrost o 5 KM w stosunku do wersji na sezon 2011. Silnik sprzężony jest z sześciostopniową, półautomatyczną skrzynią biegów obsługiwaną łopatkami przy kierownicy.

Porsche 911 GT3 RSR (2012)
Porsche 911 GT3 RSR (2012)

Średnica przednich kół wynosi teraz 680 mm, czyli o 30 mm więcej w porównaniu z zeszłoroczną konstrukcją. Zwiększono szerokość tylnych do 310 mm. Zmiany w aerodynamice obejmują przede wszystkim przeprojektowanie wlotów powietrza. Samochód urósł też o 48 mm.

Tak zmodyfikowane auto będzie startować w seriach wyścigowych, takich jak: seria Le Mans (także amerykańska), FIA World Endurance Championship, International GT Open, a także 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zespoły wyścigowe zainteresowane samochodem mogą go nabyć za 498 000 euro. Podana cena nie zawiera podatku VAT.

  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
  • Porsche 911 GT3 RSR (2012)
[1/6] Porsche 911 GT3 RSR (2012)

Źródło: TopSpeed

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)