Pół miliona astr z fabryki w Gliwicach. Niebawem koniec produkcji
Fabryka Opla w Gliwicach ma powody do świętowania. Jej taśmy opuścił właśnie półmilionowy egzemplarz Astry piątej generacji. Produkcja modelu zakończy się w grudniu 2021 roku, a wiosną 2022 z zakładów zaczną wyjeżdżać nowe dostawczaki.
07.10.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Astra piątej generacji zadebiutowała w 2015 roku. Po 6 latach od premiery gliwicka fabryka może pochwalić się 500-tysięcznym egzemplarzem. To wersja z manualną skrzynią biegów i benzynowym silnikiem 1.2, która trafi do klienta z Niemiec.
Zobacz także
To wynik, który zasługuje na uwagę, tym bardziej że osiągnięto go na krótko przed planowanym pożegnaniem z Astrą, które nastąpi w grudniu 2021 roku. Następca, w przeciwieństwie do dotychczasowych generacji, będzie wytwarzany w Niemczech, w Russelsheim.
Miejsce Astry w Gliwicach zajmą natomiast dostawczaki koncernu Stellantis — Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Fiat Ducato i Opel Movano, w różnych wersjach, również tych z kierownicą po prawej stronie. Warto jednak wspomnieć, że nie będą one wytwarzane w tym samym zakładzie, lecz nowym, utworzonym w bliskim sąsiedztwie.
We wrześniu br. nowy zakład wyprodukował pierwszy, szkoleniowy samochód dostawczy. Po kilku miesiącach testów i rozruchu, na początku kwietnia 2022 r. rozpocznie się seryjna produkcja vanów — donosi Polska Agencja Prasowa.
Zgodnie z planem, w 2022 roku z zakładu ma wyjechać około 50 tys. nowych aut. Rok później fabryka powinna osiągnąć już pełną zdolność produkcyjną na poziomie 100 tys. sztuk rocznie.