Samochody używanePeugeotUżywany Peugeot 607 - typowe awarie i problemy

Używany Peugeot 607 - typowe awarie i problemy

W segmencie E od lat dominują auta z Niemiec, oprócz konstrukcji naszych zachodnich sąsiadów mamy do także wyboru limuzyny z Japonii, Anglii oraz Szwecji. W tym zacnym gronie znaleźli się także Francuzi, jednym z ciekawszych aut ich produkcji był wycofany rok temu z rynku, ale nadal świeży stylistycznie Peugeot 607.

Peugeot 607
Peugeot 607
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Peugeot
Artur Kuśmierzak

03.09.2011 | aktual.: 30.03.2023 10:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli szukacie komfortowej limuzyny i nie lubicie samochodów z Niemiec, auta z Japonii wydają wam się elektronicznymi robotami, a wozy wyprodukowane w Szwecji czy Anglii wyraźnie nie trafiają w Wasze gusta, to najlepszym rozwiązaniem będzie dla Was zakup

Historia modelu

W latach 90. przedstawicielem Peugeota w segmencie aut klasy średniej-wyższej był model 605, którego z daleka łatwo można było pomylić z mniejszą 405-ką. Aby to zmienić Francuzi w 1999 roku zaprezentowali światu coś zupełnie nowego, czyli model 607. Tego auta o niebanalnym jak na owe czasy designie nie dało się już z niczym pomylić. W 2000 roku do salonów zawitały pierwsze egzemplarze tej flagowej limuzyny, a dwa lata później do oferty dołączył 2,0-litrowy diesle z rodziny HDI.

Niemal każde auto w czasie swojej produkcji przechodzi co najmniej jeden facelifting, nie inaczej było z 607, który w 2004 roku doczekał się modernizacji. Wtedy też pod maską flagowego lwa pojawił się 6-cylindrowy motor wysokoprężny konstrukcji PSA pochodzący również z rodziny silników HDI. Od tego czasu w niezmienionej formie auto produkowane było aż do 2010 roku, kiedy to na miejsce 607 wskoczył międzysegmentowy 508, będący następcą także modelu 407.

Silniki

  • R4 2,0 16V (136 KM)
  • R4 2,2 16V (158- 163 KM)
  • V6 2,9 24V (207- 211 KM)

Diesle:

  • R4 2,0 8V HDI (107 KM)
  • R4 2,0 16V HDI (136 KM)
  • R4 2,2 16V HDI (131- 170 KM)
  • V6 2,7 24V HDI (204 KM)

Które z nich są godne uwagi? Jeżeli chodzi o jednostki benzynowe to warto rozważyć zakup wersji 2,0 i 2,2, z którymi nie powinno być większych problemów. W egzemplarzach z silnikiem V6 często dochodzi do uszkodzenia cewek zapłonowych, choć poza tym jedynym mankamentem motor ten jest stosunkowo trwały to w mieście potrafi spalić około 18 litrów benzyny na 100 km.

Peugeot 607
Peugeot 607© mat. prasowe / Peugeot

Ci, którzy zdecydują się na jednostkę wysokoprężną powinni wybrać 2,2-litrowy 170-konny silnik HDI, albo nieco słabszy motor o pojemności 2,0 litrów. Niestety ten drugi jest nieco za słaby do tak dużego auta, podobnie jest z 8-zaworowym 107-konnym wariantem. Diesel o pojemności 2,7 litra z racji 6-cylindrów będzie najdroższy w utrzymaniu. Trzeba jednak pamiętać, że silniki wysokoprężne mogą przysporzyć nam wiele kłopotów ze względu na nietrwały osprzęt.

Dane techniczne

Typowy napęd pożądany w limuzynie tej klasy to RWD lub AWD, niestety wszystkie wersje Peugeota 607 dysponują jedynie napędem na przód czyli FWD. Spośród skrzyń biegów do wyboru mamy 5- i 6- biegowy manual, a także 4-, 5- lub 6-stopniowy automat w zależności od rocznika auta. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny resorujące, z tyłu zaś oś wielowahaczową.

Co ciekawe, w topowych wersjach montowane były amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Awaryjność

Czasem nawet najdrobniejsza usterka elektroniki z pozoru nie mająca wpływu na silnik potrafi skutecznie unieruchomić auto np. spalony silniczek odpowiedzialny za poziomowanie ksenonów. Elektronika odpowiedzialna za pracę silnika też nie należy do trwałych, tu najczęściej zawodzą różnej maści czujniki (np. czujnik położenia wału korbowego).

Peugeot 607
Peugeot 607© mat. prasowe / Peugeot

Co gorsza zwykle są to awarie trudne do zdiagnozowania, w związku z tym nie polecamy oddawania swojego auta w ręce niedoświadczonych mechaników. Jeśli już trafimy na dobry warsztat naprawa takiej usterki często będzie kosztowała nas od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Zawodne są też pompy paliwa. Użytkownicy 607 skarżą się na podatną na wgniecenia karoserię, lakier też z łatwością przyjmuje wszelkie rysy.

Naszym zdaniem

Peugeot 607 to bez wątpienia limuzyna o oryginalnym designie, której nikt nie pomyli z żadnym innym autem, niestety z powodu wysokiej podatności na awarie jest to samochód, który odważą się kupić tylko osoby lubiące ryzyko. Choć 607 może niemiło zaskoczyć swojego właściciela to  potrafi też zagwarantować na prawdę wysoki komfort jazdy i doskonały poziom bezpieczeństwa. Zaletą 607 jest również niska cena, najtańsze egzemplarze kupimy już za około 20 000 zł, musimy jednak pamiętać, że koszty utrzymania tego auta mogą bardzo szybko przewyższyć jego wartość.

Komentarze (24)