Pchła – Dbilas Dynamic Corsa OPC (2010)
Niemiecka firma Dbilas Dynamic oferuje Opla Corsę OPC z osiągami na poziomie Forda Focusa RS. Nie wierzycie? Przeczytajcie…
14.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niemiecka firma Dbilas Dynamic oferuje Opla Corsę OPC z osiągami na poziomie Forda Focusa RS. Nie wierzycie? Przeczytajcie…
Należącą do segmentu B Corsę można nabyć z kilkoma silnikami. Przeważnie jednostki te nie nadają sportowego ducha małemu Oplowi. W wersji OPC jest trochę inaczej. Ważące 1203 kg auto jest napędzane 4-cylindrowym silnikiem z turbosprężarką. Jednostka o objętości skokowej 1,6 l ma 192 KM mocy osiągane przy 5850 obr./min. Dzięki niej Corsa OPC przyspiesza do 100 km/h w 7,20 s, a jej maksymalna prędkość wynosi 225 km/h.
W miejskiej jeździe takie osiągi są bardziej niż wystarczające. Co innego, jeśli mówimy o podróżach po niemieckich autostradach. Drogi te umożliwiają jazdę z ogromnymi prędkościami, dlaczego więc tego nie wykorzystać? Chyba właśnie z takiego założenia wyszli pracownicy firmy Dbilas Dynamic.
Aby móc podnieść prędkość maksymalną, należy zwiększyć moc silnika. W tym celu w motorze zmieniono tłoki i korbowody, przerobiono układ dolotu powietrza i założono sportowe filtry powietrza, przeprogramowano centralną jednostkę sterującą, zamontowano nowy sportowy układ wydechowy i wymieniono turbosprężarkę na większą.
Ta długa lista ulepszeń zaowocowała mocą 320 KM (wzrost o 67%) i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm (więcej o 74%).
Z informacji prasowej wynika, że Corsa po tuningu waży 1100 kg (wygląda na to, że wymontowano m.in. tylne fotele), co przy wspomnianej mocy daje stosunek masy do mocy 3,44 kg/KM (dla porównania AMG Mercedes C 63 – 3,79 kg/KM). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Oplowi zaledwie 5,10 s, a prędkość maksymalna to aż 264 km/h.
Dodatkowymi zmianami są: zawieszenie Eibach obniżające auto o 20 mm oraz 19-calowe felgi z oponami Hankook 215/35 R 19.
Wszystkie przeróbki kosztują około 5000 euro.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R4
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 320 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 200,25 KM/l (seryjny – 120,15 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: Na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 308 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 264 mm
- Koła przednie: 19″
- Koła tylne: 19″
- Opony przednie: 215/35 R 19
- Opony tylne: 215/35 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1100 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,44 kg/KM (seryjny – 6,27 kg/KM)
- Długość: 4040 mm
- Szerokość: 1713 mm
- Wysokość: 1468 mm (- 20 mm)
- Rozstaw osi: 2511 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,10 s
- Prędkość maksymalna: 264 km/h
Źródło: worldcarfans