Renault pokazało odświeżone logo. Kształt znajomy, ale styl już jest nowy
Renault ma zupełnie nowe logo. Choć przecieki dotyczące zmienionego znaku towarowego pojawiały się już na początku marca, Francuzi dopiero teraz oficjalnie pochwalili się odświeżonym rombem. Co się zmieniło?
12.03.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe logo Renault nie jest żadną tajemnicą. Pierwsze auto, na którym się pojawiło, zadebiutowało już w styczniu 2021 roku. Mowa oczywiście o koncepcie 5 Prototype. Teraz Francuzi oficjalne wdrażają nowy znak w swojej marketingowej identyfikacji, co oznacza, że niebawem wszystkie materiały związane z tą marką, salony, a także auta będą sygnowane nowym oznaczeniem.
Oczywiście kształt rombu stosowany od 1925 roku pozostał bez zmian, choć teraz uzyskano go zupełnie innym sposobem. Przeplatające się ze sobą, dwuwymiarowe paski wyglądają prosto i nowocześnie, przypominając przy tym starsze oznaczenia producenta. Nieskomplikowany znak wydaje się bardzo uniwersalny. Taki zresztą był zamysł twórców, którzy chcieli uzyskać lekkość i czytelność w cyfrowym świecie.
Oznacza to, że Renault poszło podobną drogą co wielu konkurentów w ostatnim czasie. BMW, Volkswagen, Peugeot, Kia - wszyscy zauważalnie uprościli i spłaszczyli swoje oznaczenia. Co ciekawe, Renault początkowo nie planowało całkowitej zmiany. Na decyzję wpłynęło jednak ciepłe przyjęcie wspomnianego konceptu 5 Prototype.
"Po raz pierwszy użyliśmy nowego logo w Renault 5 Prototype. Był to dla nas wymarzony obiekt do eksperymentów. Wobec entuzjazmu i bardzo pozytywnych opinii zdecydowaliśmy się na jego wprowadzenie" – mówi Gilles Vidal, dyrektor designu Renault.
Producent informuje, że proces zmiany oznaczeń będzie przebiegał stopniowo, a pierwsze produkcyjne modele z nowym logo trafią na rynek już w 2022 roku.