BMW ma nowe logo. Na pewno nie wszystkim się spodoba
Wraz z prezentacją koncepcyjnego BMW i4 marka pokazała mocno zmienione logo. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych na świecie stał się przezroczysty. Czy to dobry ruch? Zdania są podzielone.
03.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Logotyp BMW, na który składały się biało-niebieskie barwy otoczone czarną obwódką, to dla wielu osób niemal kultowy symbol. Znak rozpoznawalny na całym świecie, który w równie dużym stopniu co charakterystyczne "nerki" odpowiadał za wizerunek bawarskiej marki. Nie wiedzieć czemu postanowiono go zmienić.
Nowe logo BMW zadebiutowało na elektrycznym koncepcie i4. Biało-niebieski środek pozostał bez zmian, ale usunięto czarną ramkę. Mamy teraz przezroczyste tło. To z kolei oznacza, że tło logotypu BMW będzie zawsze odpowiadać lakierowi pojazdu, na którym będzie się znajdować. Co więcej, zrezygnowano z wrażenia przestrzeni - trójwymiar ustąpił miejsca płaskiej powierzchni.
Nowe, znacznie prostsze emblematy z pewnością prezentują się bardziej klasycznie. Podobną drogę wybrał niedawno także Volkswagen, który zmienił swoje logo na mniej wyszukany odpowiednik. Czy ładniejszy? To już kwestia gustu. Tak znaczące modyfikacje zawsze budzą kontrowersje. Nie inaczej będzie w przypadku BMW.
Jedno jest pewne - nietypowe emblematy sprawią, że wszyscy, choć na chwilę zapomną o gigantyczych "nerkach", które w najnowszych modelach z Bawarii przybierają wręcz karykaturalną formę. W końcu jednak - czy tego chcemy czy nie - będziemy musieli przyzwyczaić się zarówno do loga, jak i dużych wlotów w atrapie chłodnicy, ponieważ właśnie tak ma wyglądać przyszłość BMW.