Nissan Interstar pojawi się w 2025 roku. Będzie elektryk i diesel
Po premierze nowego Renault Mastera można się było spodziewać pojawienia się nowego modelu Nissana. Interstar najnowszej odsłonie pojawi się na rynku w 2025 r. Tak, to Master w przebraniu.
12.11.2024 | aktual.: 13.11.2024 11:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nissan prezentuje nowego Interstara, czyli najnowsze wcielenie dużego pojazdu dostawczego, opartego na konstrukcji Renaulta Mastera. Samochód będzie dostępny w Polsce w 2025 r., zostanie objęty 5-letnią gwarancją z limitem przebiegu 160 tys. km. Pojawi się zarówno jako diesel, jak i wersja elektryczna (Interstar-e). Ten drugi wariant będzie miał 8-letnią gwarancję na akumulator trakcyjny.
Nissan zobowiązał się do elektryfikacji wszystkich swoich pojazdów użytkowych do 2027 r. Model elektryczny Interstar-e, podobnie jak jego francuski odpowiednik, może być wyposażony w akumulator trakcyjny o małej pojemności do miasta (40 kWh) lub w większy do transportu międzymiastowego (87 kWh). Oba można ładować prądem o mocy do 130 kW, a w przypadku prądu zmiennego do 11 kW dla wersji z mniejszym i 22 kW dla tej z większym akumulatorem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nie zabraknie nowego diesla. Pod maską wersji spalinowej znajdziemy jednostkę 2.0 dCi, która zastąpi używany w starszym modelu silnik o pojemności 2,3 l. Nowy wariant będzie rozwijał moc 170 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Co więcej, będzie parowany z przekładnią manualną lub automatyczną z dziewięcioma przełożeniami. Zdaniem Nissana, nowy silnik obniża średnie zużycie paliwa o 1,5 l/100 km względem poprzednika.
Dzięki wydłużeniu strefy ładunkowej nawet do 3855 mm (w zależności od rozstawu osi) oraz najszerszym w tej klasie bocznym drzwiom (1312 mm), załadowanie największego vana Nissana jest teraz łatwiejsze. Pojemność przestrzeni ładunkowej nowego modelu wynosi od 10,8 m3 w wersji L2H2 do aż 14,8 m3 w wersji L3H3. Auto pociągnie przyczepę o masie dopuszczalnej do 2,5 tony.
Na rynku będą dostępne różne odmiany nadwoziowe i podwoziowe, również rama do samodzielnej zabudowy czy wywrotka. Furgon występuje w dwóch długościach i wysokościach nadwozia, z dopuszczalną masą całkowitą 3,5 t lub 4 t. W tym drugim przypadku daje to ładowność do 1925 kg dla wersji spalinowej i 1625 kg dla elektrycznej. Ładowność klasycznego vana z DMC do 3,5 tony to 1447 kg (lub 1197 kg dla elektryka).