Paliwowy mix Hondy
Przy zmieniających się jak w kalejdoskopie cenach paliw, ekologicznych szykanach i oczywiście silnej konkurencji Honda stworzyła motocykl uniwersalny. Przynajmniej jeśli chodzi o paliwo. Nowa Honda CG 150 została wyposażona w specjalny system wtrysku paliwa pozwalający używać zarówno zwykłej benzyny jak i biopaliw (bioetanol).
12.03.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przy zmieniających się jak w kalejdoskopie cenach paliw, ekologicznych szykanach i oczywiście silnej konkurencji Honda stworzyła motocykl uniwersalny. Przynajmniej jeśli chodzi o paliwo. Nowa Honda CG 150 została wyposażona w specjalny system wtrysku paliwa pozwalający używać zarówno zwykłej benzyny jak i biopaliw (bioetanol).
Założenie konstrukcji było proste: silnik ma pracować na obu rodzajach paliwa, a także na ich mieszance. W krajach, gdzie biopaliwa są popularne oznacza to możliwość wyboru tego paliwa, które w danym momencie jest po prostu tańsze. W końcu mamy kryzys, a tańsze paliwo oznacza oszczędności. Oczywiście pod uwagę brano też emisję CO2, a raczej jej ograniczenie. System Mix Fuel Injection został opracowany w japońskich laboratoriach Hondy, a CG 150 jest pierwszym motocyklem, w którym go zastosowano.
Na pierwszy ogień poszła Brazylia i ok. 200 000 sztuk CG 150 Titan Mix trafi na tamtejszy rynek jeszcze w tym roku, w przyszłości model ten pojawu się także na innych rynkach (przynajmniej w krajach, gdzie bioetanol jest popularny). Cena tego niewielkiego motocykla będzie się kształtowałą na poziomie 2700 $, powinien być on więc dostępny dla szerokiego grona odbiorców.
Źródło: http://www.autoevolution.com