Palą mniej niż 5 l. Siedem używanych kombi dla oszczędnych

Jeśli szukasz samochodu, który jest stosunkowo młody, wygodny, dobrze wyposażony, a przy tym nie będzie cię kosztował fortuny, to dobrze trafiłeś. Dodatkowo, te auta są niezwykle oszczędne, co sprawia, że na trasie spalają naprawdę niewiele paliwa. Przedstawiamy siedem modeli, które będą idealnymi towarzyszami na wyjazdy.

Tankowanie benzyny. Stacja paliw
Tankowanie benzyny. Stacja paliw
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

27.10.2023 | aktual.: 04.12.2024 11:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Renault Megane III Grandtour 1.5 dCi 85 KM - 3,8 l/100 km

Renault Megane III Grandtour
Renault Megane III Grandtour© Autokult

Ta trzecia generacja Megane to samochód, który mimo upływu lat, wciąż wyróżnia się atrakcyjnym wyglądem i niskimi kosztami utrzymania. Duża w tym zasługa nie tylko taniego serwisu, ale i oszczędnych silników. W tej kategorii na czoło wysuwa się 1.5 dCi oferowany w latach 2009-2011, w słabszej wersji mocowej 85 KM. Mimo, że nie jest to demon prędkości (13,3 s do setki), to jednak jak wynika z raportów użytkowników AutoCentrum.pl, podczas oszczędnej jazdy w trasie potrzebuje niespełna 4 litra ON na 100 km. Dodatkowo, może pochwalić się sporym, 524-litrowym bagażnikiem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Focus III Kombi 1.5 TDCi 120 KM - 4,2 l/100 km

Ford Focus III Kombi
Ford Focus III Kombi© Autokult

Focus z dieslem zawsze był synonimem oszczędności i jednym z ulubionych aut flotowców. Sprawdzi się jednak także jako rodzinny wóz na wakacyjne wojaże. To dobrze wyposażony, świetnie jeżdżący samochód, który zapewnia spory komfort i wygodę na trasie. Najoszczędniejszym wariantem – według użytkowników AutoCentrum.pl – jest 120-konny, 1,5-litrowy diesel oferowany w latach 2014-2018, czyli po faceliftingu. 476-litrowy bagażnik nie jest może królem segmentu, ale powinien być wystarczający dla mniejszych rodzin.

Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI 105 KM - 4,2 l/100 km

Volkswagen Golf VII Variant
Volkswagen Golf VII Variant© WP

Równie niskie, minimalne spalanie w trasie można uzyskać także w Volkswagenie Golfie z 1,6-litrowym turbodieslem. To klasyka gatunku dla poszukujących oszczędnego i praktycznego auta z dużym, bo aż 605-litrowym bagażnikiem. Zdaniem użytkowników AutoCentrum.pl, najoszczędniejsze są egzemplarze z lat 2013-2017.

Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDI 120 KM - 4,4 l/00 km

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW© WP | Autokult.pl

To kolejny model, będący swego czasu jednym z ulubionych aut flotowców. Ten komfortowy samochód wyróżnia się dużym, 556-litrowym kufrem. Nieco przyzwyczajenia wymaga minimalistyczny kokpit i malutka kierownica. Są to jednak rozwiązania, które mają spore grono zwolenników. Kierowcy doceniają też niskie zapotrzebowanie na paliwo podczas spokojnej jazdy. Za najoszczędniejsze uchodzą sztuki z lat 2015-2017. Do zalet można też zaliczyć bogate wyposażenie.

Peugeot 508 SW 2.0 HDI 140 KM - 4,7 l/100 km

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW© Autokult | Marcin Pogorzelski

To coś dla miłośników klasy średniej. Stawkę w tej kategorii otwiera większy i starszy brat 308, jakim jest 508. Kombi napędzane dwulitrowym dieslem o mocy 140 KM, dostępnym w latach 2011-2014, okazuje się wyjątkowo oszczędne. Zgodnie z deklaracjami użytkowników potrafi spalić tylko 4,7 litra ON na 100 km. Do tego kusi 612-litrowym bagażnikiem i komfortowym usposobieniem.

BMW Serii 3 Touring F31 184 KM - 4,9 l/100 km

BMW Serii 3 (F31) Touring
BMW Serii 3 (F31) Touring© Materiały prasowe | BMW

To dowód na to, że BMW potrafi robić oszczędne silniki. Dwulitrowy turbodiesel świetnie łączy osiągi z niskim spalaniem. Użytkownicy AutoCentrum.pl deklarują, że najoszczędniejsze są 184-konne egzemplarze z lat 2012-2015. Wadą dla niektórych może być 495-litrowy bagażnik, bliższy kompaktom niż klasie średniej. Nie jest to jednak model, który kiedykolwiek wyróżniał się przestronnością. W zamian odwdzięcza się jednak komfortem jazdy połączonym ze świetnym prowadzeniem.

Škoda Superb II 2.0 TDI 170 KM – 5,0 l/100 km

Škoda Superb Combi
Škoda Superb Combi© Autokult | Piotr Wielgus

To duży samochód z oszczędnym sercem. Druga generacja Superba, szczególnie przed liftingiem, potrzebuje naprawdę niewiele paliwa. I to mimo 170 KM pod maską. Jak deklarują użytkownicy AutoCentrum.pl. 2.0 TDI z lat 2010-2013 zadowala się nawet 5 litrami na setkę. A wszystko to w połączeniu z 612 litrowym bagażnikiem i zazwyczaj niezłym wyposażeniem. Zaletą jest także spora podaż aut na rynku. Niestety, wiele z nich ma za sobą lata ciężkiej eksploatacji.

Komentarze (16)