Osiem kabrioletów za 10 tys. zł

Lato skłania do szaleństw, a w motoryzacji jednym z najciekawszych szalonych pomysłów jest zakup kabrioletu. Oto subiektywny przegląd ośmiu najlepszych modeli w cenie około 10 tys. złotych.

Osiem kabrioletów za 10 tys. zł
Źródło zdjęć: © mat.pras.
Tomasz Budzik

14.07.2017 | aktual.: 20.10.2022 20:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dlaczego tak mało? Dla większości zmotoryzowanych kabriolet nie może stanowić jedynego środka transportu. To drugie lub kolejne auto w domu. Sposób na oderwanie się od szarej rzeczywistości. Kabrioletami interesują się też ludzie młodzi. W końcu symbolizują one wolność, nieszablonowość i przyciągają wzrok kobiet. 10 tys. złotych wystarczy, by zakupić ciekawe, używane auto, ale trzeba brać pod uwagę, że samochody w tej cenie są już wyeksploatowane. W wielu przypadkach sporo trzeba będzie więc dołożyć na doprowadzenie samochodu do dobrego stanu technicznego i wizualnego. Zaczynamy.

1. Alfa Romeo Spider

Obraz
© mat pras.

Na tle rywali Spider, który produkowany był w latach 1995 - 2006, wyróżnia się doskonałą, spójną stylistyką. Trzeba jednak przyznać, ze kontrowersyjne przednie światła przysporzyły mu tylu zdeklarowanych miłośników, co i przeciwników. Za projekt odpowiadało legendarne studio Pininfarina. Napęd przenoszony jest na przednią oś, a pod maską znajdziemy jednostkę napędową o pojemności 1,8l, 2,0 l, 3,0 l lub 3,2 l. Dwie ostatnie to motory V6 o wspaniałym brzmieniu, ale bardzo paliwożerne. Za przewidzianą kwotę znajdziemy samochód z pierwszych lat produkcji.

Obraz
© mat.pras.

Czy w Audi 80 można jeszcze zadawać szyku? Jeśli to kabriolet, to jak najbardziej. W końcu kiedyś jeździła takim nawet Lady Diana. Za 10 tys. zł kupimy nieźle wyglądający egzemplarz z końca pierwszej połowy lat 90. Pod maską znajdziemy sporą gamę jednostek napędowych - od czterocylindrowych, 115-konnych motorów aż po V6 o mocy dochodzącej do 174 KM. Jest nawet opcja 90-konnego diesla. Zaletą Audi 80 cabrio jest wysoka dostępność części zamiennych, ich niska cena i prostota, która sprawia, ze bez problemu znajdziemy mechanika, który profesjonalnie zajmie się autem.

Obraz
© mat.pras.

3. BMW E36 serii 3

Mając do dyspozycji 10 tys. zł możemy też pokusić się o BMW serii 3. Znalezienie bawarskiego kabrioletu w dobrym stanie nie będzie jednak łatwe. Produkcja samochodu rozpoczęła się pod koniec 1992 roku i zakończyła w roku 1999. Wybierać możemy spośród wielu silników – od czterocylindrowego 1,6 l o mocy 98 KM po 3,2l o mocy 316 KM. Ten ostatni znajdziemy jednak w wariancie M3, którego cena drastycznie przekracza założony limit.

Obraz
© mat.pras.

4. Fiat Barchetta

Za 10 tys. zł na rynku wtórnym możemy znaleźć nieźle zachowany egzemplarz Fiata Barchetty z końca lat 90. Włoska „łódka”, bo takie znaczenie ma nazwa, wciąż pozostaje ładnym i oryginalnym pojazdem. Bazę Barchetty stanowi w znacznej mierze model Punto, dlatego wiele części jest dostępnych od ręki. Pod maską znajdziemy benzynową jednostkę napędową 1.8 o mocy 131 KM, a moc przenoszona jest na przednie koła. Do dyspozycji mamy niewielki, składany dach, który nawet po rozłożeniu nie szkodzi zbyt wiele stylistyce auta. Wnętrze jest 2-miejscowe.

Obraz
© CC/Matthias

5. Ford StreetKa

Jeśli za kierownicą kabrioletu nie szukamy ani sportowych wrażeń, ani sporej ilości miejsca, ciekawą alternatywą może być Ford StreetKa. Ja łatwo się domyślić, samochód powstawał w oparciu o model Ka – najmniejszego ówczesnego Forda. Wersja cabrio nie była jednak produkowana w Polsce, a we włoskich zakładach w Trofarello. Nadwozie zaś zaprojektowało studio Pininfariny. Auto było dostępne z jednym silnikiem - 1,6 l o mocy 94 KM. Tym modelem z łatwością wyróżnimy się w tłumie, a za 10 tys. kupimy zadbany egzemplarz z początku XXI wieku.

Obraz
© mat.pras.

6. Mazda MX-5

W zestawieniu nie mogło zabraknąć tej interesującej propozycji. Ze względu na cezurę cenową, będziemy w stanie zakupić raczej auto pierwszej, nie zaś drugiej generacji. Stylowy model odznacza się napędem na tylną oś i wręcz fenomenalną trakcją. Pod maską znajdziemy niewielki 1.6-litrowy silnik o mocy 90 KM lub 115 KM. Później dołączył jeszcze motor 1.8 l o mocy 131 KM, a to już pozwala na naprawdę dynamiczną jazdę. Poszukiwania dobrze zachowanego egzemplarza mogą jednak potrwać.

Obraz
© CC

7. Peugeot 306

Wśród ofert rynku wtórnego z Francji najłatwiej znaleźć Peugeota 206 CC. Jeśli jednak zależy nam na stylu, zdecydujemy się raczej na starszego Peugeota 306. Francuzom pomogli tu styliści Pininfariny, a efekt jest więcej niż zadowalający. Do wyboru mam jednostki napędowe o pojemności 1,6 l i mocy 89-109 KM, 1,8 l o mocy 101-110 KM, albo 2,0 l o mocy 121 lub 132 KM.

Obraz
© mat. pras.

8. Saab 9-3

Szwedzkie firmy przez lata słynęły z bezpiecznych samochodów. Niektórym z nich nie sposób odmówić również uroku. Tak właśnie jest z Saabem 9-3 w wersji cabrio. Stylistyka samochodu do dziś niewiele straciła na atrakcyjności, a do wyboru mamy silniki o dużym „rozstrzale” mocy - od 130 do 230 KM. Za założoną kwotę kupimy pojazd z przełomu XX i XXI wieku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (8)