Opel uzupełni gamę modelową Astry – miękki dach dla kabrioletu
Niemiecka marka przy okazji testów egzemplarzy poliftingowych przypomniała sobie, że nie dokończyła jeszcze rozwijać wersji sprzed zmian. Ostatnio przyłapano Astrę w wersji bez dachu.
20.03.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niemiecka marka przy okazji testów egzemplarzy poliftingowych przypomniała sobie, że nie dokończyła jeszcze rozwijać wersji sprzed zmian. Ostatnio przyłapano Astrę w wersji bez dachu.
Kabriolety na bazie kompaktów to stary, ale sprawdzony sposób na sprzedaż taniego samochodu, który z powodzeniem będzie mógł służyć jako drugi w domu. Miały one – zgodnie z założeniami - funkcjonować jako tańsza alternatywa dla długodystansowców klasy premium. Jest to dość mały rynek, ale nadal bardzo ważny dla producentów popularnych marek.
Samochód na zdjęciach to dokładnie ten sam egzemplarz, który był już sprawdzany podczas sierpniowych testów. Opel powraca do pierwotnego rozwiązania kwestii otwieranego nadwozia, ponieważ widoczny samochód nie jest wyposażony w charakterystyczny dla poprzedniej generacji twardy, metalowy dach.
Przyczyną takiego posunięcia może być oczywiście chęć zmniejszenia masy i powiększenia bagażnika, jednak nie należy zapominać o względach estetycznych. Warto poza tym powiedzieć, że szyby w drzwiach przednich będą pozbawione ramek.
Prezencja w tej klasie samochodów jest rzeczą bardzo istotną, dlatego odmiany kabriolet zazwyczaj otrzymują nieco zmienione niektóre elementy stylistyki nadwozia oraz często oferowane są z mocniejszymi silnikami. Przykładem takiej polityki jest np. Volkswagen Eos, w którym próżno szukać 80-konnej jednostki 1,4 l czy najsłabszego 1,6 TDI.
Eos przestał jednak być ostatnio jedynym kabrioletem oferowanym przez VW, zastąpił go powracający po kilkuletniej przerwie Golf Cabrio. Dlaczego o tym mówię? Otóż jest to inny przykład samochodu tego segmentu, który zostanie wyposażony w miękki dach. To właśnie Golf zostanie reprezentantem niemieckiej marki wśród tej klasy aut. Czyżby to był koniec krótkiej kariery twardych dachów w kabrioletach-kompaktach?
Opel Astra IV TwinTop zostanie zaprezentowany najprawdopodobniej na którejś z większych wystaw. Mówi się o tegorocznym salonie w Paryżu lub przyszłorocznej Genewie. Za produkcję odpowiedzialna będzie najprawdopodobniej polska fabryka w Gliwicach.
Źródło: Carscoop