Używany Opel Corsa D - typowe awarie i problemy
Opel Corsa to interesująca propozycja dla osób szukających oszczędnego miejskiego autka z ciekawym designem. W 2006 roku na rynku pojawiła się czwarta generacja tego modelu oznaczona literką "D". Ten rewolucyjny model kontynuował nowy prąd stylistyczny zapoczątkowany przez Astrę. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Fiata Grande Punto.
15.04.2011 | aktual.: 30.03.2023 10:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rok od premiery w ofercie pojawiła się sportowa odmiana OPC, a w 2011 roku Opel Corsa D przeszedł modernizację. Auto jest dostępne na rynku w 3- lub 5-drzwiowym wariancie nadwozia typu hatchback. Pod maską może pracować jeden z następujących silników:
- R3 12V 1,0 (60 KM)
- R4 16V 1,2 (80 KM)
- R4 16V 1,4 (90 KM)
- R4 16V 1,6 (192 KM) OPC
- R4 16V 1,3 CDTI (75 KM)
- R4 16V 1,3 CDTI (90 KM)
- R4 16V 1,7 CDTI (125 KM)
Osobom decydującym się na motor benzynowy polecam zarówno 1,2-litrowy oraz 1,4-litrowy Ecotec Twinport. Jeśli jednak należycie do kierowców, dla który przekraczanie dozwolonej prędkości to chleb powszedni to powinniście wybrać 192-konną wersję OPC pamiętając przy tym o wysokim spalaniu 1,6-litrowej jednostki napędowej. Oszczędnym radzimy zdecydować się na 1,7-litrowe CDTI produkcji japońskiej marki Isuzu. Nie polecamy zakupu nieco mniejszego 1,3-litrowego silniczka konstrukcji koncernu Fiata.
Motor włoskiej konstrukcji nie sprawia większych problemów jeśli dbamy o właściwy poziom oleju. Niestety typową usterką aut z tą jednostką napędową są wycieki płynu chłodzącego spod obudowy termostatu, a jego niski poziom może spowodować pęknięcie głowicy silnika. Jakie jeszcze awarie mogą pojawić się w czasie eksploatacji Opla Corsy D? W zawieszeniu często dochodzi do przedwczesnego zużycia takich elementów jak sworznie czy łączniki stabilizatora, które na szczęście są tanie w zakupie.
W niektórych egzemplarzach dochodzi też do uszkodzenia modułu układu kierowniczego oraz jego przegubów. Użytkownicy Corsy narzekają również na przegrzewające się tarcze hamulcowe, czego objawem jest drganie auta podczas hamowania przy wysokich prędkościach. Zapychające się filtry cząstek stałych to z kolei zmora kierowców użytkujących Corsy z silnikami wysokoprężnymi na krótkich dystansach. Wiele samochodów boryka się także z problemem nietrwałych łożysk kół.
Czasami w jednostkach benzynowych może dojść do awarii popychaczy zaworów, jednak ten problem pojawia się raczej sporadycznie. W silnikach benzynowych może wystąpić defekt listwy zapłonowej. Nawet w stosunkowo młodych pojazdach mogą pojawić się odpryski lakieru, a nawet rdza. Słabym punktem Corsy D jest również wnętrze, które wykończono materiałami o miernej jakości.
Mechacenie się tkaniny na fotelach, odpryskiwanie chromowanego lakieru na wewnętrznych klamkach drzwi, skrzypienie zamków drzwi, trzeszczenie plastików deski rozdzielczej oraz wykruszająca się gąbka w przednich fotelach to najczęściej spotykane niedoróbki wewnątrz tego auta. Najtańsze egzemplarze znajdziemy na rynku wtórnym już za około 18 000 zł.