Opel Astra GTC oficjalnie [wideo]
Trzy miesiące przed światową premierą na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie Opel oficjalnie zaprezentował 3-drzwiową odmianę popularnej Astry, która przyjęła oznaczenie GTC. Niemiecki hot-hatch prezentuje się bardzo okazale.
08.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Trzy miesiące przed światową premierą na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie Opel oficjalnie zaprezentował 3-drzwiową odmianę popularnej Astry, która przyjęła oznaczenie GTC. Niemiecki hot-hatch prezentuje się bardzo okazale.
Pomimo ogólnego podobieństwa do 5-drzwiowej wersji Astra GTC jest praktycznie nowym samochodem, który na całe szczęście nie różni się zbytnio od zaprezentowanego w Paryżu konceptu. Podobno jedynymi wspólnymi elementami nadwozia w obu odmianach są klamki drzwiowe i antena. Reszta paneli karoserii został zmodyfikowana specjalnie na potrzeby hot hatcha o nisko poprowadzonej linii dachu.
I trzeba przyznać, że jest to widoczne - popularny kompakt w swojej sportowej odsłonie prezentuje się bardziej agresywnie i stylowo, dzięki czemu powinien bardzo dobrze poradzić sobie na rynku. Przy tym wszystkim jest także dość praktyczny - w środku na upartego zmieści się 5 osób, a bagażnik ma 370 litrów.
Poza zmianami stylistycznymi inżynierowie Opla zmodyfikowali także płytę podłogową 3-drzwiowej Astry, tak aby pojazd lepiej i pewniej się prowadził. Samochód został obniżony o 15 mm, a jego rozstaw osi powiększono o 10 mm. Rozstaw kół także uległ zmianie - z przodu zwiększono go o 40 mm, a z tyłu o 30 mm.
Ponadto z przodu zamiast tradycyjnych McPhersonów zaadaptowano rozwiązanie nazwane HiPerStrut (High Performance Strut) zapożyczone z Insignii OPC. Dla wybrednych przygotowano także zawieszenie typu FlexRide z tradycyjnymi 3 trybami jazdy do wyboru: Standard, Tour i Sport.
Na początku nowa Astra GTC będzie oferowana z 4 jednostkami silnikowymi do wyboru i 6-biegową przekładnią manualną:
- 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny CDTI z systemem start/stop generujący 165 KM i 380 Nm momentu obrotowego z funkcją overboost. Samochód z tym silnikiem osiągnie pierwsze 100 km/h w 8,9 sekundy, maksymalnie pojedzie 210 km/h, a przy tym wszystkim powinien odwdzięczyć się niewielkim apetytem na paliwo - średnie zużycie oszacowano na 4,9 litra oleju napędowego na 100 km.
- 1,4-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z systemem start/stop generujący w zależności od wersji 120 KM lub 140 KM oraz 200 Nm momentu obrotowego. Średnie spalanie w tym przypadku określono na 5,9 litra benzyny na 100 km.
- Stawkę tymczasowo zamyka 1,6-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa o mocy 180 KM. Wiemy jedynie, że prędkość maksymalna samochodu z tym silnikiem wynosi 220 km/h.
W późniejszym terminie gama silnikowa ma ulec powiększeniu, a stawkę będzie zamykać wersja OPC, która pojawi się na rynku w 2012 roku.
Za podstawową wersję Astry GTC w opcji Enjoy (Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 88 kW/120 KM) trzeba będzie zapłacić 21 750 euro, co w przeliczeniu daje około 85 860 złotych. Cenę najdroższej (póki co) wersji z silnikiem wysokoprężnym w bogatszej opcji Sport (Astra GTC Sport 2.0 CDTI 121 kW/165 KM) ustalono na poziomie 27 855 euro, co daje niecałe 110 000 złotych.
2012 Opel Astra GTC revealed
Źródło: Opel