Offroad Marcina: Dacia Duster 4WD kontra FWD z automatem. Co jest lepsze w terenie?
Zastanawialiście się, jak dużo daje napęd 4x4 w SUV-wie i czy nie bardziej przydałaby się automatyczna skrzynia biegów? Klienci Dacii przy zakupie Dustera nie mają lekko, bo nie ma wersji z jednym i drugim. Sprawdziłem w terenie, co lepiej wybrać.
15.02.2022 | aktual.: 30.09.2022 14:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dacia Duster - test wideo
Zadanie, jakie sobie postawiłem, polegało na sprawdzeniu różnicy w lekkim terenie pomiędzy dacią duster wyposażoną w automat i przedni napęd a takim samym autem z napędem na cztery koła i skrzynią manualną. Szkoda, że rumuński producent nie oferuje kompilacji automatu i napędu 4WD, bo byłaby ideałem. Dla urozmaicenia, mają też różne silniki, ale to w tym porównaniu bez znaczenia.
Jak się okazało, auta te dzieli więcej niż tylko to i jedna cyfra na tablicy rejestracyjnej. Zupełnie inna konstrukcja podwozia wpływa na prześwit i stopień ryzyka uszkodzenia czegoś w terenie. Diesel ma też znacznie więcej podatnych na uszkodzenie czujników i podzespołów pod podłogą.
Największą praktyczną różnicą na bezdrożach pomiędzy tymi modelami okazały się nie silniki, nie napęd i nie skrzynia biegów, lecz jedna funkcja, o której dowiecie się z mojego materiału wideo, w którego realizacji pomógł mi Mateusz Lubczański.
Zobacz inne odcinki programu Offroad Marcina[block position="inside"]20491[/block]