O dwa rozmiary za duże – Graf Weckerle 911 Carrera S (2013)

Gdy Graf Weckerle pokazało swoje pierwsze auto, zaskoczyło wszystkich. Ferrari 599 GTB miało bardzo podkręcony silnik i strasznie dziwne felgi. W przypadku widocznego na zdjęciach Porsche niestety o supermocnym motorze można zapomnieć, ale koła…

O dwa rozmiary za duże – Graf Weckerle 911 Carrera S (2013)
Olgierd Lachowski

12.01.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obręcze o udziwnionych kształtach, które zainstalowano m.in. w Ferrari 599 GTB Fiorano, są zarezerwowane dla samochodów oznaczanych przez Graf Weckerle jako Comte Noir. W przypadku pozostałych aut tuner nie szaleje z wzorami, jednak jeśli chodzi o nowe Porsche 911 Carrera S, wydaje się, że niemiecka ekipa przegięła ze średnicą obręczy.

Obraz

Mają one bowiem aż 23 cale i na zdjęciach wyglądają na zdecydowanie za duże do tego samochodu. Wydaje się, że największym odpowiednim rozmiarem byłoby 21”. Nie można się jednak przyczepić do wzoru felg. Ich piasty wyglądają lekko, ale solidnie, a poza tym mają dość zachowawczy kształt, który akurat do tego wozu pasuje bardzo dobrze.

Obręcze są chromowane, natomiast piasty pomalowano na biały kolor dopasowując je w ten sposób do barwy nadwozia. Zdaje się, że czerń i biel, to dwa ulubione kolory Graf Weckerle. Karoseria jest całkowicie seryjna i została jedynie ozdobiona niebieskim paskiem.

W Carrerze S znajduje się 3,8-litrowy silnik przeciwsobny o sześciu cylindrach, który Porsche instaluje oczywiście z tyłu. Jednostka napędowa ma moc 400 KM przy 7400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 5600 obr./min. Auto jest dostępne zarówno z manualną, jak i z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią przekładniową. Do tego nabywca może wybrać wóz z napędem na tylne koła lub na obie osie (wtedy Porsche ma oznaczenie Carrera 4S).

Obraz

W zależności od odmiany maszyna potrzebuje od  4,10 s (Carrera S z pakietem Sport+ i dwusprzęgłową skrzynią) do 4,50 s (Carrera S i Carrera 4S z manualnymi przekładniami) na rozpędzenie się do 100 km/h i osiąga od 297 km/h (Carrera 4S ze skrzynią PDK) do 304 km/h (zwykła Carrera S z ręczną skrzynką).

Konkurencja

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: autoblog

Komentarze (0)