Nowy VFR800X Crossrunner 2015
Honda Motor Europe ujawniła dziś pierwsze informacje na temat nowej wersji modelu VFR800X Crossrunner na rok 2015.
10.09.2014 | aktual.: 10.09.2014 19:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W tym sportowo turystycznym motocyklu z segmentu adventure wprowadzono szereg zmian i nowych rozwiązań. Pierwszą z nich jest zmodyfikowany czterocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 800 ccm.
Jak informuje Honda, aluminiowa rama 2-belkowa otrzymała lżejszą, zmodyfikowaną ramę pomocniczą oraz nowy, aluminiowy wahacz – kolejną cechę szczególną VFR. Skok zawieszenia został zwiększony do 250 mm z przodu oraz 230 mm z tyłu. ABS dostępny jest w standardzie. Przednie koło o średnicy siedemnastu cali, wykonane z odlewu aluminiowego, współpracuje z dwoma tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm i radialnym hamulcem z czterema zaciskami.
Innymi dodatkami są m.in. układ ABS, światła w technologii LED, automatycznie wyłączające się kierunkowskazy oraz podgrzewane manetki kierownicy dostępne jako wyposażenie standardowe.
Kierowca otrzymuje teraz również do swojej dyspozycji układ kontroli momentu obrotowego Selectable Torque Control System (S-TCS) znany z modelu Crosstourer. Dostępne są dwa poziomy regulacji (oraz możliwość wyłączenia systemu), dzięki którym układ natychmiast wyczuwa zmniejszającą się trakcję tylnego koła i ogranicza moment obrotowy, pozwalając oponie na odzyskanie przyczepności.