Nowy Peugeot 2008 DKR16 – większy, potężniejszy i szybszy
Peugeot zaprezentował nową wersję 2008 DKR, który wystartuje w przyszłorocznym Rajdzie Dakar. Samochód jest większy, ma poprawiony silnik i aerodynamikę, co ma mu dodać skrzydeł.
22.09.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
PEUGEOT 2008 DKR 16
Nowy Peugeot 2008 DKR16 w nieoficjalnych jeszcze barwach Red Bulla został zaprezentowany niedługo po testach w Maroku, jakie prowadził tam Carlos Sainz. To samochód niemal zupełnie nowy. Nadwozie zostało przedłużone do 4284 mm (+185 mm), poszerzone do 2200 mm (+167 mm), obniżone do 1794 mm (-118 mm), a rozstaw osi zwiększono z 2800 do 3000 mm. Przedni zwis zmniejszono do 631 mm (-10 mm), tylny do 653 mm (-5 mm). Nowy DKR16 ma zupełnie przeprojektowane zawieszenie i mocno obniżony środek ciężkości. Zastosowano po raz pierwszy magnezowe obręcze kół. Na nowo opracowano aerodynamikę zmieniając przednią i tylną część nadwozia, maskę oraz wlot powietrza na dachu. Co ciekawe, z tylnej części zniknął duży spojler, ale trzeba wiedzieć, że nie jest to jeszcze wersja ostateczna samochodu, który pojawi się na Rajdzie Dakar. Sylwetka samochodu choć rozpoznawalna, zupełnie się zmieniła. Zresztą sami zobaczcie.
Podniesiono także moc silnika Diesla V6 z 340 KM do 350 KM. Maksymalny moment obrotowy to 800 Nm – tej wartości nie zmieniono. Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport deklaruje, że auto zmieniano przez cały czas pracując nad wieloma obszarami jednocześnie.
Nie ma jednej dużej zmiany, jaką wprowadziliśmy w naszym samochodzie. To seria małych ewolucji w różnych strefach, co w sumie powinno przynieść ogólną poprawę. Skoncentrowaliśmy się na karoserii i aerodynamice - w efekcie samochód wygląda nieco inaczej niż w ubiegłym roku - a także na zawieszeniu i silniku. Przeprowadzone dotąd testy, a także podwójne zwycięstwo w Chinach, wskazują, że zmierzamy we właściwym kierunku. Tak naprawdę nie można porównać naszego obecnego stanu przygotowań do tego sprzed roku, gdy wszystko było dla nas nowe. Oczywiście, nigdy nie możesz powiedzieć, że jesteś w pełni przygotowany na Dakar, bo po prostu nigdy nie wiesz, co ciebie tam czeka. Z pewnością jednak jesteśmy gotowi w większym stopniu.
Jak wspomniał Famin, Peugeot 2008 DKR odniósł jedno zwycięstwo w China Silk Road Rally. Jedno i jedyne tego samochodu w rajdach cross country. Na mecie świętował Stéphane Peterhansel, a drugie miejsce zajął Cyril Despres. Warto jednak uczciwie dodać, że nie było to zwycięstwo nad najsilniejszymi rywalami. W Rajdzie nie było zawodników X-raidu, a najmocniejsi konkurenci to Chińczyk Han Wei oraz Francuz Christian Lavieille jadący chińskimi Havalami H8.
Zobacz także