Nowy Nissan Qashqai zmienia oblicze. Koniec ze słabymi silnikami
Do niedawna klienci chcący kupić Nissana Qashqaia w podstawowej wersji kręcili nosem na słaby silnik silnik benzynowy. Teraz nie będą mieli już tego problemu, ale zapłacą blisko 5 tys. zł więcej.
22.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oferta na model 2018 jest jednak znacznie ciekawsza. Wszystko za sprawą normy emisji Euro 6d-temp, która spowodowała zamianę w gamie silników najpopularniejszego crossovera w Europie. Nissan Qashqai dostał wreszcie nowy motor 1.3 DIG-T z filtrem cząstek stałych, który napędza również modele marek Renault i Mercedes-Benz. Całkowicie wyparł silnik 1.2 DIG-T, niby niewiele mniejszy, ale sporo słabszy.
Do tej pory bazowa wersja Nissana Qashqaia legitymowała się mocą 115 KM. W najnowszym cenniku modelowym na rok 2018 już jej nie ma. Teraz podstawę stanowi 1.3 o mocy 140 KM. Co więcej, mocniejsza wersja 160-konna zastąpi silnik 1.6 DIG-T. Efekt?
Płacąc 4740 zł więcej za podstawową wersję Nissana Qashqaia mamy teraz 25 KM mocy więcej i 240 Nm zamiast 190. Jednak auto przyspiesza do setki w niemal tym samym czasie 10,5 s (115-konny w 10,6 s). Rośnie natomiast prędkość maksymalna ze 185 km/h do 193 km/h.
Jak wyglądają różnice pomiędzy nowym i starszym DIG-T 160? Nowy motor jest o 3540 zł droższy. Oba rozwijają 160 KM mocy, ale mniejszy i nowszy generuje 260 Nm momentu obrotowego, czyli o 20 Nm więcej. Przyspieszenie 0-100 km/h i prędkość maksymalna są identyczne – odpowiednio 8,9 s i 200 km/h.
Do tej pory silnik 1.6 łączono tylko z przekładnią manualną. Obecnie 160-konny odpowiednik jest też parowany z dwusprzęgłowym automatem. I to jest na chwile obecną jedyny silnik dostępny z tą skrzynią biegów kosztującą dodatkowe 8400 zł. Wcześniej oferowano silnik 1.2 DIG-T z przekładnią CVT, której już nie ma. Nowej skrzyni nie oferuje się natomiast do diesla.
W gamie jest jednak silnik wysokoprężny 1.5 o mocy 115 KM. W modelu 2017 oferowano wyłącznie 130-konnego diesla o pojemności 1,6 litra, którego w najnowszym cenniku nie ma. Dzięki temu Nissan Qashqai z jednostką wysokoprężną kosztuje obecnie o 3560 zł mniej, ale ma też o 15 KM mniej mocy.
Da się zauważyć jeszcze jedną zmianę. W ofercie brakuje wersji z napędem na cztery koła i trudno powiedzieć, czy taka się pojawi. Kompaktowe crossovery choć zyskują na popularności, to napęd 4x4 na niej traci. A szkoda, bo Nissan oferował to rozwiązanie w rozsądnej cenie 7600 zł. Problem w tym, że wyłącznie ze 130-konnym dieslem, którego teraz nie ma.
Ciekawostką jest fakt, że tak szeroko reklamowany system półautonomicznej jazdy ProPilot, który miał okazję przetestować Mateusz Lubczański w modelu dCi 130 Xtronic. Obecnie nie można kupić auta z tym systemem, ale spodziewam się, że wróci w przyszłym roku.
Ceny podstawowe Nissana Qashqaia MY2018:
- Benzynowy DIG-T 140 od 84 490 zł (Visia)
- Benzynowy DIG-T 160 od 91 690 zł (Visia)
- Diesel dCi 115 od 92 590 zł (Visia)