Nowy kamper Volkswagena wyjedzie z Polski. We Wrześni ruszy produkcja Caliornii XXL
Wiele oddziałów Volkswagena chciało produkować najnowszego kampera marki, ale finalnie to polski zakład został wybrany jako fabryka Californii XXL. Informację tę potwierdził prezes zarządu Volkswagen Poznań. Rocznie ma powstawać około 2 tys. aut.
21.06.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volkswagen California XXL został po raz pierwszy zaprezentowany na przełomie września i października 2017 roku podczas targów w Dusseldorfie. To tam odwiedzający mogli podziwiać zbudowany na bazie Craftera kamper z m.in. podgrzewaną podłogą, dwiema sypialniami i łazienką z prysznicem czy ekspresem do kawy. W Polsce swoją premierę miał na początku kwietnia przy okazji Poznań Motor Show.
Zobacz także
Już wcześniej mówiło się, że California XXL będzie powstawać nad Wisłą, lecz dopiero teraz potwierdził to prezes Volkswagen Poznań Jens Ocksen. Ma nadzieję, że produkcja ruszy w najbliższym miesiącach, a docelowo z polskiej fabryki ma wyjeżdżać ok. 2 tys. aut rocznie. Wiąże się to oczywiście z rozbudową zakładu we Wrześni, gdzie powstaje już przecież Crafter. Firma chce zatrudnić tysiąc pracowników, a nieoficjalnie mówi się, że całkowity koszt uruchomienia produkcji kampera to ok. 4 mln euro (17 mln zł).
California XXL to prawdziwy dom na kołach. Bazuje na Crafterze ze średnim rozstawie osi (3640 mm), ale jest od niego dłuższy ze względu na dobudowaną z tyłu sypialnię. Łącznie ma ponad 6,2 m długości, ponad 2,4 m szerokości i 2,9 m wysokości. Pod maską pracuje 2-litrowy silnik Diesla 2.0 TDI o mocy 177 KM i 410 Nm momentu obortowego, a całość przekazywana jest na cztery koła za pomocą napędu 4Motion. Podróżujący docenią również zawieszenie pneumatyczne.
2018 VW California XXL- Highlights & Features
Pierwsze egzemplarze nowego kampera mają trafić na drogi już w 2019 roku, lecz nie liczcie, że często będziecie go widywać na ulicy. California XXL jest kierowana bowiem do zamożnej klienteli, a więc mieszkańców Niemiec, Austrii i krajów skandynawskich.