Motocyklowe nowości Hondy na 2014 rok
Podczas motocyklowej wystawy w Mediolanie - EICMA 2013, Honda zaprezentowała swoją ofertę na 2014 rok. Japończycy przedstawili w sumie trzynaście modeli, zarówno tych zupełnie nowych, jak i zmodyfikowanych - istniejących już od wielu lat.
10.11.2013 | aktual.: 08.04.2014 16:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Całkowite nowości, które w 2014 pojawią się na rynku europejskim, to modele: CBR1000RR Fireblade SP, CB650F, CBR650F, CTX1300, CTX700 i CTX700N. Ponadto, podczas EICMA, Honda zaprezentowała również nowsze wersje doskonale już wszystkim znanych motocykli: VFR800F, Crosstourer, CBR1000RR Fireblade, Integra, NC750X, NC750S i CBR300R.
CTX1300, CTX700, CTX700N
Przedstawione trio, to propozycja od Hondy przede wszystkim dla entuzjastów maszyn typu cruiser. Japończycy, chcąc dopasować się do potrzeb początkujących motocyklistów postanowili, że parametry modeli CTX700 i CTX700N, będą spełniać wymagania prawa jazdy kat. A2. Co więcej, oba modele są wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię DCT. CTX1300 to z kolei propozycja dla nieco bardziej doświadczonych jeźdźców.
CBR650F i CB650F
Te motocykle to kolejny pomysł na odświeżenie flagowych linii modelowych producenta: CB i CBR. Tym razem Honda wjeżdża z dwoma czterocylindrowcami o pojemności 649 ccm. Jednostka napędowa ma generować 87 KM i moment obrotowy rzędu 63 Nm przy 8000 obr./min. i współpracować z sześciobiegową przekładnią.
Dla miłośników jazdy torowej przygotowano dwa sportowe modele: CBR1000RR Fireblade i CBR1000RR Fireblade SP. Oba modele mają być wyposażone w zawiesznie Ohlins i hamulce Brembo, co - w opinii producenta - ma gwarantować jeszcze ostrzejszą jazdę po torze.
CB300R
To nowsza wersja Hondy CBR250R, a stylistyką ma nawiązyć do litrowych modeli CBR. Chłodzony cieczą, jednocylindrowiec ma mieć pojemność 286 ccm. Maksymalna moc motocykla to 30 KM przy 8500 obr./min.
VFR800F i Crosstourer
Honda postanowiła udoskonalić także swoje modele V4. Crosstourer zyskał m.in. trzystopniowy system kontroli trakcji. Z kolei, model VFR otrzymał przede wszystkim ABS, a także podgrzewane manetki, regulowane siedzenie, reflektor LED oraz samo-wyłączające się kierunkowskazy.