Nowe wyniki testów Euro NCAP: Audi A4, Honda Jazz, Honda HR‑V, Volkswagen Caddy
Rok 2015 jest bardzo pracowity dla Euro NCAP. Organizacja regularnie przedstawia wyniki nowych testów zderzeniowych. Tym razem w ręce inżynierów zajmujących się bezpieczeństwem wpadły dwie nowe Hondy, Volkswagen i Audi.
04.11.2015 | aktual.: 20.10.2022 20:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W poprzednich testach rozbito Hyundaia Tucsona, Mazdę MX-5 i Opla Karla. Wtedy tylko Tucsonowi udało się zdobyć komplet gwiazdek. Bardzo bliska sukcesu była też Mazda MX-5. Zabrakło tylko jednego systemu elektronicznego.
Tym razem cztery gwiazdki otrzymał jedynie Volkswagen Caddy. Najniższe noty użytkowy VW dostał za bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem. Komplet 5 gwiazdek zdobyły za to obie Hondy. Co ciekawe, są one dowodem, że większe rozmiary nie zawsze oznaczają wyższe oceny. Bezpieczeństwo dorosłych i dzieci Euro NCAP oceniło wyżej w przypadku Jazza niż u HR-V.
Audi A4 nie tylko zdobyło 5 gwiazdek, ale dodatkowo otrzymało podwójne wyróżnienie Advanced Reward. Zostały one przyznane za Audi Pre-Sense Basic i Audi Secondary Collision Brake Assist.
Euro NCAP Crash Test of Audi A4 2015
Wyróżnienie Advanced Rewards
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 75%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 75%
Euro NCAP Crash Test of Honda Jazz 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 73%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Euro NCAP Crash Test of Honda HR-V 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 72%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Euro NCAP Crash Test of VW Caddy 2015
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%