Nowe testy Euro NCAP - Opel, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Toyota
Organizacja Euro NCAP przeprowadziła nowe testy zderzeniowe. Rozbito 5 aut różnych klas. Tym razem starcie z wieloma twardymi przeszkodami musiały przetrwać głównie auta japońskie. Oto wyniki Lexusa IS 300h, Mazdy 6, Mitsubishi Space Star, Opla Adama oraz nowej Toyoty Corolli.
04.09.2013 | aktual.: 20.10.2022 21:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Organizacja Euro NCAP przeprowadziła nowe testy zderzeniowe. Rozbito 5 aut różnych klas. Tym razem starcie z wieloma twardymi przeszkodami musiały przetrwać głównie auta japońskie. Oto wyniki Lexusa IS 300h, Mazdy 6, Mitsubishi Space Star, Opla Adama oraz nowej Toyoty Corolli.
Najtrudniejsze zadanie miały jak zawsze auta najmniejsze. Mitsubishi Space Star/Mirage oraz Opel Adam zdobyły tylko po 4 gwiazdki. Mały przedstawiciel modnych samochodów segmentu A został oceniony nisko przede wszystkim ze względu na wynik bezpieczeństwa pieszych (65 proc.). Mitsubishi znacznie straciło na braku elektronicznych systemów poprawiających bezpieczeństwo. Dostało w tej kategorii jedynie 55 proc.
Samochodem najbezpieczniejszym wśród testowanej piątki pod względem obrażeń osób dorosłych została Toyota Corolla z wynikiem 94 proc. Najlepszy wynik przy badaniu obrażeń u dzieci otrzymał Lexus IS 300h. Mali pasażerowie powinni czuć się bezpiecznie – japoński sedan osiągnął 85 proc. Również pod względem ochrony pieszych Lexus wypadł najlepiej (80 proc.).
Na pierwszym miejscu wśród najlepiej uzbrojonych w systemy aktywnie i pasywnie wspierające bezpieczeństwo każdy widział raczej model IS 300h. W końcu jest to samochód segmentu premium. Tymczasem osiągnął on wynik na poziomie Corolli – 66 proc. Znacznie lepiej wypadła pod tym względem Mazda 6 oraz Opel Adam. Obydwa auta uzyskały notę 81 proc.
Szczegółowe wyniki wszystkich samochodów:
Ocena łączna (gwiazdki): 5
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 66%
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 77%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 66%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 72%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 73%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 55%
Ocena łączna (gwiazdki): 4
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 72%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 66%
Źródło: Euro NCAP