Nowe sportowe samochody z napędem na 4 koła do 200 tys. zł

Postawiliśmy wygórowane wymagania. Chcemy dostać nowy samochód o mocy przynajmniej 300 KM, z napędem na 4 koła i w cenie nieprzekraczającej 200 tys. zł. Jest w Polsce wąska grupa aut, która spełnia te wymagania. Zebraliśmy je w tej galerii, a wybór tego jedynego pozostawiamy Wam. Do stawki nie zmieściło się kilku kandydatów, którzy spełnili tylko część wymagań. W przedbiegach odpadło między innymi Audi RS3, które dysponuje 367 KM i napędem na cztery koła, ale ma znacznie za wysoką cenę - 257 tys. zł. Również ze względów finansowych do zestawienia nie dostało się BMW M135i xDrive. Tu zabrakło już znacznie mniej. Bawarski hot hatch z napędem na cztery koła startuje od 203 800 zł.

Nowe sportowe samochody z napędem na 4 koła do 200 tys. zł
Mariusz Zmysłowski

23.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dużym oczekiwaniom sprostał między innymi Mercedes-Benz A 45 AMG 4Matic. Polski cennik tego wozu otwiera kwota 188 200 zł. W tej cenie dostajemy 381 KM generowane przez 4-cylindrowy motor z doładowaniem. Ten ogromny zapas mocy w połączeniu z napędem na cztery koła i skrzynią AMG Speedshift pozwala rozpędzić Klasę A do 100 km/h w 4,2 s. Prędkość maksymalna tego hot hatcha wynosi 250 km/h.
Dużym oczekiwaniom sprostał między innymi Mercedes-Benz A 45 AMG 4Matic. Polski cennik tego wozu otwiera kwota 188 200 zł. W tej cenie dostajemy 381 KM generowane przez 4-cylindrowy motor z doładowaniem. Ten ogromny zapas mocy w połączeniu z napędem na cztery koła i skrzynią AMG Speedshift pozwala rozpędzić Klasę A do 100 km/h w 4,2 s. Prędkość maksymalna tego hot hatcha wynosi 250 km/h.
Kolejnym wozem w tym zestawieniu jest nowy Ford Focus RS. Ten hot hatch startuje od 147 490 zł. W tej cenie dostajemy 2,3-litrowy silnik EcoBoost, który dzięki sprężarce TwinScroll rozwija 350 KM. System napędu na cztery koła z Dynamic Torque Vectoring zapewnia świetne właściwości jezdne. Tych niestety nie da się wyrazić liczbami. Wiemy za to, że rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 266 km/h.
Kolejnym wozem w tym zestawieniu jest nowy Ford Focus RS. Ten hot hatch startuje od 147 490 zł. W tej cenie dostajemy 2,3-litrowy silnik EcoBoost, który dzięki sprężarce TwinScroll rozwija 350 KM. System napędu na cztery koła z Dynamic Torque Vectoring zapewnia świetne właściwości jezdne. Tych niestety nie da się wyrazić liczbami. Wiemy za to, że rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 266 km/h.
Kolejnym mocarnym sprinterem, którego dostaniemy za mniej niż 200 tys. zł jest Volkswagen Golf R. Wyposażony w napęd 4Motion hot hatch dysponuje mocą równą 300 KM. Z opcjonalną skrzynią DSG rozpędza się on do 100 km/h w 4,9 s. Volkswagen nie wyróżnia na swojej stronie czasu dla wersji z ręczną przekładnią. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 250 km/h. Ceny Golfa R zaczynają się od 151 290 zł za wersję z przekładnią ręczną i 159 490 zł za model wyposażony w DSG.
Kolejnym mocarnym sprinterem, którego dostaniemy za mniej niż 200 tys. zł jest Volkswagen Golf R. Wyposażony w napęd 4Motion hot hatch dysponuje mocą równą 300 KM. Z opcjonalną skrzynią DSG rozpędza się on do 100 km/h w 4,9 s. Volkswagen nie wyróżnia na swojej stronie czasu dla wersji z ręczną przekładnią. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 250 km/h. Ceny Golfa R zaczynają się od 151 290 zł za wersję z przekładnią ręczną i 159 490 zł za model wyposażony w DSG.
Do stawki nie dostało się Audi RS3, ale w cenniku producenta z czterema pierścieniami znalazł się samochód, który załapał się na granicy mocy. 300-konne Audi S3 rozpędza się do 100 km/h w 5,3 s w wersji ze skrzynią ręczną i w 4,9 s z przekładnią S-Tronic. W obydwu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Ceny tych wersji wynoszą odpowiednio 163 100 i 172 000 zł.
Do stawki nie dostało się Audi RS3, ale w cenniku producenta z czterema pierścieniami znalazł się samochód, który załapał się na granicy mocy. 300-konne Audi S3 rozpędza się do 100 km/h w 5,3 s w wersji ze skrzynią ręczną i w 4,9 s z przekładnią S-Tronic. W obydwu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Ceny tych wersji wynoszą odpowiednio 163 100 i 172 000 zł.
Na koniec został jedyny samochód w stawce, który nie jest hot hatchem. Jest za to prawdziwą legendą. To Subaru WRX STI. Polski cennik tego wozu otwiera kwota 45 tys. euro, czyli równowartość 191 tys. zł. Wyjątkowy jest nie tylko wygląd i typ nadwozia tej maszyny. Jako jedyna ma ona pod maską boksera. 2,5-litrowy, turbodoładowany motor rozwija w WRX STI okrągłe 300 KM trafiające na wszystkie koła poprzez 6-biegową ręczną skrzynię biegów. Japońskie auto rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 255 km/h.
Na koniec został jedyny samochód w stawce, który nie jest hot hatchem. Jest za to prawdziwą legendą. To Subaru WRX STI. Polski cennik tego wozu otwiera kwota 45 tys. euro, czyli równowartość 191 tys. zł. Wyjątkowy jest nie tylko wygląd i typ nadwozia tej maszyny. Jako jedyna ma ona pod maską boksera. 2,5-litrowy, turbodoładowany motor rozwija w WRX STI okrągłe 300 KM trafiające na wszystkie koła poprzez 6-biegową ręczną skrzynię biegów. Japońskie auto rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 255 km/h.
Teraz wybór należy do Was. Możecie postawić na Mercedesa A 45 AMG, którego atutem jest doskonałe przyspieszenie.
Teraz wybór należy do Was. Możecie postawić na Mercedesa A 45 AMG, którego atutem jest doskonałe przyspieszenie.
Kolejną opcją jest Focus RS, którego mocną stroną jest nie tylko wysoka prędkość maksymalna, ale także najniższa cena.
Kolejną opcją jest Focus RS, którego mocną stroną jest nie tylko wysoka prędkość maksymalna, ale także najniższa cena.
Możecie także postawić na Volkswagena Golfa R, który można uznać za kompromis. Chociaż nie jest "naj" w żadnej konkurencji, to łączy przyzwoitą cenę z dobrymi osiągami.
Możecie także postawić na Volkswagena Golfa R, który można uznać za kompromis. Chociaż nie jest "naj" w żadnej konkurencji, to łączy przyzwoitą cenę z dobrymi osiągami.
Jeśli nie zdecydujecie się na Golfa, może przypadnie Wam do gustu jego bliski krewny, Audi S3?
Jeśli nie zdecydujecie się na Golfa, może przypadnie Wam do gustu jego bliski krewny, Audi S3?
Na koniec zostało Subaru, za którym przemawia świetny charakter, brzmienie boksera i prędkość maksymalna gorsza jedynie od Focusa RS.
Na koniec zostało Subaru, za którym przemawia świetny charakter, brzmienie boksera i prędkość maksymalna gorsza jedynie od Focusa RS.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Komentarze (84)