Nowe BMW serii 1 (F20) ujawnione [aktualizacja]
Wiedzieliśmy, że w 2012 roku BMW zamierza wprowadzić na rynek nową serię 1, ale nie spodziewaliśmy się, że bawarski koncern tak szybko pozwoli na publikację oficjalnych zdjęć nowej 1er.
06.06.2011 | aktual.: 18.04.2023 11:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pierwsze zdjęcia i dane techniczne pojawiły się na niemieckim portalu Motor Traffic i choć BMW nie wydało jeszcze żadnego oświadczenia w tej sprawie, to należy uznać, że informacje są prawdziwe. Prawdziwe są też bez wątpienia zdjęcia.
Ogromnej rewolucji w stylistyce nie ma, ale pięciodrzwiowa wersja hatchback wygląda drapieżniej od poprzednika, choć zdaniem niektórych sylwetka nieco za bardzo się zaokrągliła. Łatwe do zauważenia są także ostrzejsze linie reflektorów przytulonych do bocznych części zderzaka i rogów błotników oraz kształt samych zderzaków.
W ogólnym rozrachunku zmiany są niemal kosmetyczne, ale dla fanów marki i serii na pewno dość ewidentne. W środku modyfikacjom uległa konsola centralna, jest też nowa kierownica.
Nowa seria 1 zbudowana została na dłuższej platformie, a całkowita długość samochodu wynosi teraz 4320 mm. O 30 litrów wzrosła przestrzeń bagażowa, więcej miejsca jest również dla pasażerów na tylnej kanapie.
BMW 1er zostanie wyposażone w zupełnie nową jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra. Będzie to turbodoładowany silnik benzynowy. Motor ten znajdzie się w modelu 116i, w którym wygeneruje 136 KM mocy, oraz w modelu 118i, w którym jego moc wzrośnie do 170 KM. Opcje dieslowskie obejmą trzy warianty silnika 2,0 o mocy 116, 143 i 184 KM.
Nowa seria 1 premierę będzie miała podczas wrześniowych targów we Frankfurcie. Do sprzedaży trafi na początku 2012 roku. Wkrótce możemy się spodziewać kolejnych informacji o tym samochodzie.
[aktualizacja 6 czerwca 2011]
Według ostatnich informacji BMW serii 1 F20 znacznie urosło - o 85 mm wzdłuż - a rozstaw osi powiększył się o 30 mm. Zwiększono także rozstaw kół, o 51/71 mm względem poprzednika. Dzięki tym zabiegom udało się pozytywnie wpłynąć na przestrzeń wnętrza i pojemność bagażnika (360 litrów). Samochód trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii już 16 września w cenie od 19 375 funtów szterlingów. Wszystkie samochody będą wyposażone w system Start&Stop.
Nowa seria 1 może być ostatnią w tej postaci. BMW planuje za kilka lat zmniejszyć ten samochód i dać mu napęd na przód. Autom o gabarytach i napędzie obecnej serii 1 zamieniłaby się w nową serię 2.
Model | Moc (KM) | Moment (Nm) | 0-100 km/h | Prędkość maksymalna (km/h) |
BMW 116i | 136 | 220 | 8,5 s | 210 |
BMW 118i | 170 | 250 | 7,4 s | 225 |
BMW 116d | 116 | 260 | 10,3 s | 200 |
BMW 118d | 143 | 320 | 8,9 s | 215 |
BMW 120d | 184 | 380 | 7,2 s | 230 |
2012 BMW 1-Series - New and previous model comparison
Źródło: WorldCarFans • Carscoop