Nowa Toyota Hilux (2016) - cennik
Na polskim rynku debiutuje nowa Toyota Hilux, czyli terenowa legenda obok Land Cruisera i jeden z najbardziej wytrzymałych wołów roboczych z nadwoziem pick-up. O tym, czy samochód będzie tak twardy jak jego poprzednie generacje przekonamy się za kilkanaście lat, ale już teraz możecie poznać jego ceny, które nie są niskie.
13.06.2016 | aktual.: 20.10.2022 20:33
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota twierdzi, że Hilux jest najchętniej kupowanym pick-upem w Europie i powinni się dogadać w tej kwestii z Fordem, który podczas premiery swojego modelu, informował nas o tym, że Ranger jest numerem 1 na Starym Kontynencie od trzech lat. Jedno jest pewne. Toyota Hilux zdecydowanie wyprzedza swoich konkurentów na rynku światowym i zajmuje trzecie miejsce w segmencie, ale za Fordem serii F oraz Chevroletem Silverado.
Zobacz także
Ósma generacja Hiluxa jest jednocześnie pierwszą o charakterze pasującym do tego, co obecnie oferuje konkurencja. Terenowe pick-upy stają się coraz przyjemniejsze w eksploatacji na co dzień i bardziej komfortowe. To właśnie w tym zakresie Toyota zmieniła najwięcej, modyfikując całą ramę i zawieszenie. Z jednej strony rama jest sztywniejsza o około 30 proc., a z drugiej na wybranych rynkach oferuje się tzw. zawieszenie komfortowe. W polskim cenniku nie znajdujemy takiej opcji. Mimo to tradycyjne rozwiązania pozostają, a są to klasyczne resory piórowe podtrzymujące sztywny most z tyłu oraz hamulce bębnowe na tylnej osi, które w takim aucie lepiej spisują się w terenie. Do wyboru pozostaje kwestia napędu (na jedną lub obie osie), a blokada mechanizmu różnicowego jest seryjna dla drugiej wersji wyposażenia oraz każdej z podwójną kabiną.
Terenowe właściwości Toyoty nie pozostawiają wiele do życzenia. Dopuszczalna głębokość brodzenia to 70 cm, a minimalny prześwit to aż 277 mm dla pojedynczej, 289 mm dla wydłużonej i 293 mm dla podwójnej kabiny. Trudno w to do końca uwierzyć, zwłaszcza że takie informacje nie podlegają jakiejś normalizacji. Równie dobrze może to być prześwit podłużny, ale przekonamy się o tym podczas premierowych jazd testowych na początku lipca. Dla porównania Jeep Wrangler w wersji Rubicon ma 259 mm prześwitu, a Land Rover Defender 250 mm.
Przejedźmy do konfiguracji. Nowy Hilux jest dostępny w trzech wersjach kabiny, w dwóch wersjach przeniesienia napędu, z dwiema różnymi przekładniami i jednym silnikiem. Toyota skupiła się na jednostce własnej konstrukcji 2.4 D-4D o mocy 150 KM i momencie obrotowym 400 Nm w zakresie od 1600 do 2000 obr./min. Konkurenci oferują nieco więcej w tej kwestii.
Mamy też cztery standardy wyposażenia, w tym dwa podstawowe dla pojedynczej kabiny, trzy dla wydłużonej i cztery dla podwójnej. Tylko w połączeniu z tą ostatnią, można zamówić Hiluxa w specyfikacji SR 5. Standard podstawowy DL, wyceniony na 135 177 zł brutto z podwójną kabiną oferuje m. in. siedem poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, asystenta ruszania na wzniesieniu, przyciski do sterowania systemem audio na kierownicy, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami i wspomnianą blokadę tylnego mostu. W standardzie nie znajdziemy ani lakierowanych zderzaków i klamek, ani też elektrycznie sterowanych szyb i lusterek.
Zobacz także
Na drugim skraju mamy bogatą odmianę SR 5 za 154 980 zł brutto lub 159 974 zł brutto za wersję z automatyczną skrzynią biegów. W standardzie są m. in. systemy bezpieczeństwa z pakietu Toyota Safety Sense, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, automatyczna klimatyzacja, elektryczne sterowanie szybami i lusterkami, podgrzewane fotele, chłodzony schowek, kamera cofania, gniazdo 230 V, inteligentny kluczyk czy system multimedialny Toyota Touch 2 z dotykowym ekranem 7-calowym, Bluetooth, USB i sześcioma głośnikami.
Porównajmy na koniec ceny najpopularniejszych i jednocześnie najnowszych pick-upów na rynku, w wersjach podstawowych z podwójną kabiną, podobnymi silnikami, manualnymi skrzyniami biegów i napędem na cztery koła. Podane poniżej ceny są cenami brutto:
- Toyota Hilux 2.4 D-4D DL (150 KM i 400 Nm) - 135 177 zł
- Ford Ranger 2.2 TDCi XL (160 KM i 385 Nm) – 130 626 zł
- Mitsubishi L200 2.4 Invite (154 KM i 380 Nm) – 124 990 zł
- Nissan Navara Visa 2.3 dCi160 Visia (160 KM i 403 Nm) – 123 120 zł
- Volkswagen Amarok 2.0 TDI 4MOTION Basic (140 KM I 340 Nm) – 121 709 zł