Nowa Toyota Hilux (2016) - cennik

Na polskim rynku debiutuje nowa Toyota Hilux, czyli terenowa legenda obok Land Cruisera i jeden z najbardziej wytrzymałych wołów roboczych z nadwoziem pick-up. O tym, czy samochód będzie tak twardy jak jego poprzednie generacje przekonamy się za kilkanaście lat, ale już teraz możecie poznać jego ceny, które nie są niskie.

Nowa Toyota Hilux (2016) - cennik
Marcin Łobodziński

13.06.2016 | aktual.: 20.10.2022 20:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Toyota twierdzi, że Hilux jest najchętniej kupowanym pick-upem w Europie i powinni się dogadać w tej kwestii z Fordem, który podczas premiery swojego modelu, informował nas o tym, że Ranger jest numerem 1 na Starym Kontynencie od trzech lat. Jedno jest pewne. Toyota Hilux zdecydowanie wyprzedza swoich konkurentów na rynku światowym i zajmuje trzecie miejsce w segmencie, ale za Fordem serii F oraz Chevroletem Silverado.

Ósma generacja Hiluxa jest jednocześnie pierwszą o charakterze pasującym do tego, co obecnie oferuje konkurencja. Terenowe pick-upy stają się coraz przyjemniejsze w eksploatacji na co dzień i bardziej komfortowe. To właśnie w tym zakresie Toyota zmieniła najwięcej, modyfikując całą ramę i zawieszenie. Z jednej strony rama jest sztywniejsza o około 30 proc., a z drugiej na wybranych rynkach oferuje się tzw. zawieszenie komfortowe. W polskim cenniku nie znajdujemy takiej opcji. Mimo to tradycyjne rozwiązania pozostają, a są to klasyczne resory piórowe podtrzymujące sztywny most z tyłu oraz hamulce bębnowe na tylnej osi, które w takim aucie lepiej spisują się w terenie. Do wyboru pozostaje kwestia napędu (na jedną lub obie osie), a blokada mechanizmu różnicowego jest seryjna dla drugiej wersji wyposażenia oraz każdej z podwójną kabiną.

Nowa rama Toyoty Hilux jest sztywniejsza o 30 proc.
Nowa rama Toyoty Hilux jest sztywniejsza o 30 proc.

Terenowe właściwości Toyoty nie pozostawiają wiele do życzenia. Dopuszczalna głębokość brodzenia to 70 cm, a minimalny prześwit to aż 277 mm dla pojedynczej, 289 mm dla wydłużonej i 293 mm dla podwójnej kabiny. Trudno w to do końca uwierzyć, zwłaszcza że takie informacje nie podlegają jakiejś normalizacji. Równie dobrze może to być prześwit podłużny, ale przekonamy się o tym podczas premierowych jazd testowych na początku lipca. Dla porównania Jeep Wrangler w wersji Rubicon ma 259 mm prześwitu, a Land Rover Defender 250 mm.

Przejedźmy do konfiguracji. Nowy Hilux jest dostępny w trzech wersjach kabiny, w dwóch wersjach przeniesienia napędu, z dwiema różnymi przekładniami i jednym silnikiem. Toyota skupiła się na jednostce własnej konstrukcji 2.4 D-4D o mocy 150 KM i momencie obrotowym 400 Nm w zakresie od 1600 do 2000 obr./min. Konkurenci oferują nieco więcej w tej kwestii.

Nowy silnik nie imponuje mocą 150 KM, ale ma odpowiednią wartość momentu obrotowego wynoszącą 400 Nm
Nowy silnik nie imponuje mocą 150 KM, ale ma odpowiednią wartość momentu obrotowego wynoszącą 400 Nm

Mamy też cztery standardy wyposażenia, w tym dwa podstawowe dla pojedynczej kabiny, trzy dla wydłużonej i cztery dla podwójnej. Tylko w połączeniu z tą ostatnią, można zamówić Hiluxa w specyfikacji SR 5. Standard podstawowy DL, wyceniony na 135 177 zł brutto z podwójną kabiną oferuje m. in. siedem poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, asystenta ruszania na wzniesieniu, przyciski do sterowania systemem audio na kierownicy, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami i wspomnianą blokadę tylnego mostu. W standardzie nie znajdziemy ani lakierowanych zderzaków i klamek, ani też elektrycznie sterowanych szyb i lusterek.

Na drugim skraju mamy bogatą odmianę SR 5 za 154 980 zł brutto lub 159 974 zł brutto za wersję z automatyczną skrzynią biegów. W standardzie są m. in. systemy bezpieczeństwa z pakietu Toyota Safety Sense, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, automatyczna klimatyzacja, elektryczne sterowanie szybami i lusterkami, podgrzewane fotele, chłodzony schowek, kamera cofania, gniazdo 230 V, inteligentny kluczyk czy system multimedialny Toyota Touch 2 z dotykowym ekranem 7-calowym, Bluetooth, USB i sześcioma głośnikami.

Obraz

Porównajmy na koniec ceny najpopularniejszych i jednocześnie najnowszych pick-upów na rynku, w wersjach podstawowych z podwójną kabiną, podobnymi silnikami, manualnymi skrzyniami biegów i napędem na cztery koła. Podane poniżej ceny są cenami brutto:

  • Toyota Hilux 2.4 D-4D DL (150 KM i 400 Nm) - 135 177 zł
  • Ford Ranger 2.2 TDCi XL (160 KM i 385 Nm) – 130 626 zł
  • Mitsubishi L200 2.4 Invite (154 KM i 380 Nm) – 124 990 zł
  • Nissan Navara Visa 2.3 dCi160 Visia (160 KM i 403 Nm) – 123 120 zł
  • Volkswagen Amarok 2.0 TDI 4MOTION Basic (140 KM I 340 Nm) – 121 709 zł
Komentarze (11)