Nowa Škoda Octavia - ujawniono gamę silnikową
Nowa Škoda Octavia została zaprezentowana już jakiś czas temu, jednak dopiero teraz czeski producent znajdujący się pod skrzydłami koncernu VW AG zdecydował się ujawnić gamę silnikową nowego modelu. Czego możemy się spodziewać?
30.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa Škoda Octavia została zaprezentowana już jakiś czas temu, jednak dopiero teraz czeski producent znajdujący się pod skrzydłami koncernu VW AG zdecydował się ujawnić gamę silnikową nowego modelu. Czego możemy się spodziewać?
Otóż większych niespodzianek raczej nie ma. Przed Wami pełna gama silnikowa nowej Škody Octavii.
1. Silniki benzynowe:
- 1,2-litrowy, turbodoładowany silnik TSI generujący 86 KM i 160 Nm momentu obrotowego; średnie zużycie benzyny oszacowano na 5,2 l/100 km, a emisję dwutlenku węgla na 119 g/km;
- 1,2-litrowy, turbodoładowany silnik TSI Green tec generujący 105 KM i 175 Nm momentu obrotowego; średnie zużycie benzyny oszacowano na 4,9 l/100 km, a emisję dwutlenku węgla na 114 g/km;
- 1,4-litrowy, turbodoładowany silnik TSI Green tec generujący 140 KM i 250 Nm momentu obrotowego; średnie zużycie benzyny oszacowano na 5,3 l/100 km, a emisję dwutlenku węgla na 121 g/km;
- 1,8-litrowy, turbodoładowany silnik TSI Green tec generujący 180 KM i 250 Nm momentu obrotowego; średnie zużycie benzyny oszacowano na 5,7 l/100 km, a emisję dwutlenku węgla na 131 g/km;
2. Silniki wysokoprężne:
- 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik TDI generujący 90 KM; średnie zużycie oleju napędowego oszacowano na 4,1 l/100 km, a emisję dwutlenku węgla na 109 g/km;
- 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik TDI Green tec generujący 105 KM i 250 Nm momentu obrotowego; średnie zużycie oleju napędowego oszacowano na 3,8 l/100 km, a emisję dwutlenku węgla na 99 g/km;
- 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik TDI GreenLine generujący 110 KM; średnie zużycie oleju napędowego oszacowano na 3,4 l/100 km, a emisję dwutlenku węgla na 89 g/km;
- 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik TDI Green tec generujący 150 KM i 320 Nm momentu obrotowego; średnie zużycie oleju napędowego oszacowano na 4,5 l/100 km, a emisję dwutlenku węgla na 119 g/km;
Wszystkie modele Green tec/GreenLine wyposażono w standardzie w system start/stop oraz system odzyskujący energię z hamowania. Ponadto w zależności od wybranej opcji silnikowej klienci zdecydowani na zakup nowej Octavii mogą wybierać spośród 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej oraz 7-stopniowej przekładni DSG. W późniejszym terminie pojawi się także najmocniejsza wersja RS, jednak jej specyfikacja nie została jeszcze ujawniona.
Wszystkie wymienione wyżej jednostki napędowe pochodzą z nowej rodziny silników koncernu VW AG: EA211 (silniki benzynowe) i EA288 (silniki wysokoprężne).
Źródło: WCF