Nowa mocniejsza 500‑tka. W dieslu!

Od dawna istnieje mit, że im więcej mocy tym większe spalanie. Fiat obala ten mit wprowadzając swój nowy samochód. Stary diesel 500 mini 75HP Multijet dostał więcej mocy i jednocześnie zwiększył wydajność spalania paliwa. Wszystko dzięki nowemu silnikowi Multijet II o pojemności 1,3 litra. W silniku wykorzystano również nowatorską technologię Start&Stop oraz filtr DPF.

Nowa mocniejsza 500-tka. W dieslu!
Piotr Mazanek

09.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od dawna istnieje mit, że im więcej mocy tym większe spalanie. Fiat obala ten mit wprowadzając swój nowy samochód. Stary diesel 500 mini 75HP Multijet dostał więcej mocy i jednocześnie zwiększył wydajność spalania paliwa. Wszystko dzięki nowemu silnikowi Multijet II o pojemności 1,3 litra. W silniku wykorzystano również nowatorską technologię Start&Stop oraz filtr DPF.

Rezultatem poprawek jest także polepszenie osiąganych przez auto prędkości. Dzisiaj Fiat może pochwalić się wzrostem maksymalnej prędkości ze 165 km/h do 181 km/h. Samochód rozpędza się do 100 km/h w ciągu 10,7 sekundy. Wcześniej robił to samo w czasie 12,5 sekundy. Trzeba przyznać, że to imponujące osiągnięcie.

Jednocześnie poprawiono spalanie paliwa. Z wcześniejszych 4,2 litrów na 100 km udało się zejść na 3,9 litra. Zmianom uległa także emisja spalin, która spadła ze 110g/km do 104g/km.

Całość tworzy nam pozytywny i interesujący obraz nowego mini. Wprowadzone nowości są zdecydowanie godne uwagi. Szkoda że "pięćsetka" to typowe kobiece auto ...

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)