Hit z Niemiec. Sprzedali ponad 7,5 mln sztuk i dalej ma diesla

Volkswagen Tiguan jest obecnie najchętniej kupowanym modelem niemieckiej marki. Debiutujący w 2007 r. SUV rozszedł się do tej pory w nakładzie przekraczającym 7,5 mln egzemplarzy. Teraz na rynek wchodzi trzecia odsłona, która właśnie doczekała się polskiego cennika. Model jest nieco droższy, niż poprzednik, ale kryje wiele usprawnień i bogatsze wyposażenie.

Nowy Volkswagen Tiguan
Nowy Volkswagen Tiguan
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Filip Buliński

08.01.2024 | aktual.: 08.01.2024 14:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Chociaż trzecia odsłona Tiguana zachowała spalinowe jednostki, nietrudno dopatrzyć się w jego stylistyce ewidentnych nawiązań do elektrycznej rodziny ID. SUV Volkswagena urósł ponadto 30 mm wzdłuż i 4 mm wzwyż, zachowując tę sama szerokość. Chociaż bazuje na nowej platformie MQB evo, rozstaw osi pozostał ten sam, co w poprzedniku.

Mimo to inżynierom udało się zwiększyć bagażnik o 37 l do poziomu 652 l. Wnętrze również przeszło metamorfozę – fizyczne przyciski zastąpiły dotykowe panele, a niektóre funkcje ukryto w głównym wyświetlaczu o przekątnej 12,9 cala (15 cali w opcji). Ciekawą nowością są także matrycowe reflektory zapożyczone z większego Touarega oraz nowe zawieszenie DCC Pro z dwuzaworowymi amortyzatorami. A ile kosztuje nowy Tiguan?

Volkswagen Tiguan – ceny dla wersji silnikowych

Benzyna

  • 1.5 eTSI (130 KM) 7-stopniowy DSG – Life od 153 390 zł;
  • 1.5 eTSI (150 KM) 7-stopniowy DSG – Life od 161 790 zł.

Diesel

  • 2.0 TDI (150 KM) 7-stopniowy DSG – Tiguan od 163 890 zł.

Na początek Volkswagen wprowadził do oferty trzy wersje silnikowe – dwa benzyniaki i jednego diesla. Później pojawi się jeszcze mocniejszy wariant wysokoprężny (193 KM) oraz 2-litrowy silnik benzynowy (w wariantach 204- i 265-konnym). Zwieńczeniem ma być hybryda plug-in oparta na silniku 1.5 TSI, która będzie mogła się pochwalić nie tylko maksymalną mocą ładowania sięgającą 50 kW, ale także akumulatorem o pojemności 19,7 kWh netto, co pozwoli przejechać bezemisyjnie nawet 100 km.

Hybryda ma generować 204 lub 272 KM. Należy też zauważyć, że podstawowym wariantem wyposażeniowym Tiguana jest... Tiguan. Volkswagen często stosuje jednak zabieg nazywania bazowej odmiany modelu nazwą samego modelu. Silnik benzynowy dostaniemy natomiast dopiero od drugiego w drabince wariantu Life.

Wersje wyposażenia Volkswagena Tiguana

  • Tiguan – od 163 890 zł – w podstawowej wersji dostaniemy m.in. LED-owe reflektory, automatyczną skrzynię biegów, termoizolacyjne szyby, skórzaną kierownicę, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czujnik deszczu, 1-strefową klimatyzację, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika czy cyfrowy wyświetlacz zegarów.
  • Life – od 153 390 zł – schodek wyżej możemy liczyć m.in. na system automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe, elektrycznie składane o podgrzewane lusterka zewnętrzne, podświetlane klamki, 10-kolorowe oświetlenie ambientowe, komfortowe fotele przednie z pneumatycznie regulowanym podparcie lędźwi, tempomat, 3-strefową klimatyzację, a także na koło zapasowe lub dojazdowe.
  • Special Edition – od 154 190 zł – tutaj z kolei dostaniemy dodatkowo reflektory LED Plus, tylne lampy zespolone 3D, światła przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, przyciemniane i dźwiękoszczelne szyby boczne, system bezdotykowe otwierania i zamykania pokrywy bagażnika czy system bezkluczykowego dostępu do auta.
  • Elegance – od 179 590 zł – w najbogatszej odmianie możemy liczyć m.in. na chromowane listwy dookoła bocznych szyb, przedni zderzak o zwiększonym kącie natarcia 28°, podgrzewaną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów, 30-kolorowe podświetlenie ambientowe, sportowy fotel kierowcy i pasażera z podgrzewaniem oraz masażem, czy podgrzewane dysze spryskiwaczy. Tu należy zaznaczyć, że duży skok cenowy wynika z dostępności wersji Elegance z różnymi silnikami. O ile Special Edition możemy kupić ze 130-konnym benzyniakiem, tak topową odmianę dostaniemy dopiero w połączeniu ze 150-konnym 1.5.
VolkswagenVolkswagen Tiguansuv
Komentarze (43)