Niespodzianka V8 od Toyoty
Pomimo wcześniejszych zapowiedzi, Toyota nadal ma w ofercie model Land Cruiser V8, kultową terenówkę z potężnym silnikiem benzynowym.
13.09.2016 | aktual.: 20.10.2022 20:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Temat ten udało nam się przypadkowo wyśledzić zaglądając na stronę polskiego importera. W gamie modelowej zainteresowanie wzbudził model oznaczony jako nowość, obok innej nowości jaką jest Toyota Hilux. Początkowo myśleliśmy, że jest to pomyłka. Już w lutym tego roku pisałem o ostatniej szansie na zakup Land Cruisera V8, w specjalnej wersji Limited, dla osób, które chciałyby nabyć ostatnie sztuki oferowane w Unii Europejskiej. W marcu polski importer informował, że model ten można będzie zamawiać jedynie do połowy maja tego roku. Co się więc zmieniło?
Tu nie chodzi o brak zainteresowania tym samochodem, lecz o to, że do kraju przywieziono więcej egzemplarzy niż początkowo planowano. Obecnie jest dostępnych 25 sztuk doskonale wyposażonego, terenowego SUV-a. Na długiej liście standardowego wyposażenia znajdziemy m.in. w czterostrefową klimatyzację, dziesięć poduszek powietrznych, układ zmiennej sztywności stabilizatorów, system Crawl Control, pakiet kamer Multi-Terrain Monitor, system wyboru rodzaju nawierzchni Multi-Terrain Select, system monitorowania martwego pola w lusterkach, aktywną kontrolę trakcji czy adaptacyjny system doświetlania zakrętów.
Przypominamy, że pod maską Land Cruisera V8 pracuje benzynowa jednostka spełniająca normę Euro 6 o mocy 318 KM i momencie obrotowym sięgającym pułapu 460 Nm. Oczywiście turbodoładowania brak. Wszystko produkuje pojemność 4,6 litra. Pomimo masy własnej 2,5 tony, ten terenowy dinozaur rozpędza się do setki w 8,6 s. Średnie zużycie paliwa podawane w katalogu to 13,3 l/100 km.
Auto oczywiście imponuje parametrami terenowymi i transportowymi. Może zabrać ze sobą 840 kg ładunku i pociągnąć 3,5-tonową przyczepę. Prześwit wynosi 230 mm, a głębokość brodzenia to 700 mm. Może jechać przechylony na bok pod kątem 44 stopni i podjechać pod wzniesienie o 45-procentowym nachyleniu.
Samochód jest dostępny w wersji pięcioosobowej za 439 tys. zł oraz w wersji z siedmioma fotelami za 449 tys. zł. Auto można zamawiać do wyczerpania zapasów.