Nie tylko Europa. Wiadomo, kiedy Cupra trafi do USA
O tym, że Cupra będzie chciała sprawić sobie amerykański sen, wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Teraz jednak dyrektor generalny marki nareszcie podał pierwsze informacje dotyczące tego, kiedy i jak miałoby się to dokonać.
24.03.2024 | aktual.: 25.03.2024 09:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Gdy Cupra stawiała w 2018 r. swoje pierwsze kroki jako samodzielna marka, wydzielona ze struktur Seata, zapewne niewiele osób spodziewało się, że w zaledwie kilka lat Hiszpanie zdołają tak bardzo urosnąć w siłę. W samym 2023 r. Cupra sprzedała 230,7 tys. egzemplarzy, co względem 2022 r. jest naprawdę imponującym wzrostem — o aż 50,9 proc.
Oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia. Obecnie marka z Martorell skupia się na rynku europejskim i robi to naprawdę skutecznie, chociaż dostępna jest już również w Australii. Jest jednak jeszcze jeden rynek, na którym hiszpański producent chce pojawić się w ciągu kilku następnych lat i nie jest niespodzianką fakt, że są to Stany Zjednoczone.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pierwsze informacje o planach Cupry na spełnienie amerykańskiego snu dotarły do nas we wrześniu 2023 r. Plany te zostały wtedy potwierdzone przez dyrektora generalnego marki, Wayne’a Griffithsa, lecz nie przedstawiono żadnych konkretów. To jednak zmieniło się podczas wydarzenia, na którym przedstawiono wyniki finansowe grupy Seata.
Griffiths potwierdził, że jeszcze w tej dekadzie Cupra trafi do Ameryki Północnej. Nadal więc nie doczekaliśmy się dokładnej daty, lecz wiemy już, że hiszpańskie modele powędrują na drugą stronę Atlantyku nie później niż w 2030 r. Dodatkowo CEO marki uchylił rąbka tajemnicy w kontekście przewidywanej gamy modelowej, a także poszczególnych etapów planu wejścia do Ameryki.