Nic wielkiego – Gemballa 911 Carrera GT Aerokit (2012) [Genewa 2012]

Na tle aut Rufa wóz przedstawiony przez Gemballę wygląda skromnie pod każdym względem. Jaki jest nowy wóz Gemballi?

Nic wielkiego – Gemballa 911 Carrera GT Aerokit (2012) [Genewa 2012]
Olgierd Lachowski

13.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Bazą dla tego samochodu jest Porsche 911 Carrera, czyli coupé uzbrojone w 3,4-litrowy, 6-cylindrowy przeciwsobny silnik o mocy 350 KM przy 7400 obr./min i momencie obrotowym 390 Nm przy 5600 obr./min. Fani tuningu i Gemballi będą na pewno rozczarowani tym, że pod maską Porsche nic się nie zmieniło.

Obraz

Za to nadwozie wygląda trochę inaczej niż w samochodzie fabrycznym, a to dlatego, że tuner z Leonberg zaprojektował do 911 pakiet stylistyczny zwany GT Aerokit. W porównaniu z modyfikacjami karoserii, których Gemballa dokonuje w Tornado i Mistrale, te zastosowane w Porsche 911 są dość skromne.

Obejmują one przedni zderzakospojler z dodatkowymi wlotami po zewnętrznej stronie oryginalnych otworów wentylacyjnych, skromne listwy progowe, niewielki fartuch pod tylnym zderzakiem, 21-calowe koła i nowe końcówki rur wydechowych.

Obraz

Większe felgi o ładnym wzorze świetnie pasują do reszty samochodu, gorzej niestety jest z rurami wydechowymi. Ich potrójne końcówki w takim wozie wyglądają, delikatnie mówiąc, tak sobie. Na szczęście zamawiając GT Aerokit, można zrezygnować z ostatniego elementu.

Według niemieckiego tunera to dopiero początek prac nad tym modelem Porsche i za jakiś czas możemy spodziewać się prezentacji wersji Avalanche, czyli takiej, która będzie wyposażona w wiele spojlerów i silnik o ogromnej mocy rzędu 650-700 KM. Prawdopodobnie auto będzie oparte na Carrerze S.

Obraz

Na salonie w Genewie oprócz 911 Carrery GT można podziwiać budzące dużo więcej kontrowersji Panamerę Turbo Mistrale i Cayenne Turbo Tornado.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 350 KM przy 7400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,86 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 390 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1455 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,16 kg/KM
  • Długość: 4491 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Wysokość: 1303 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)