Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne. Niemal wszystkie zyskują

W nowym zestawieniu "Best Global Brands" marki motoryzacyjne nie grają pierwszych skrzypiec. Oto te, które amerykańscy analitycy oszacowali jako najbardziej wartościowe.

Przyszłość motoryzacji będą kształtować najpotężniejsze marki. Warto więc przyjrzeć się rankingowi
Przyszłość motoryzacji będą kształtować najpotężniejsze marki. Warto więc przyjrzeć się rankingowi
Źródło zdjęć: © Magdalena Pasiewicz/East News
Tomasz Budzik

19.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ranking "Best Global Brands 2019" określa wartość marek na podstawie trzech parametrów. Pierwszym z nich jest wynik finansowy marki. Na dalszych miejscach plasują się działania marki na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz rola marki dla wyboru produktu. Oto ranking.

1. Toyota - 56,246 mld dolarów

W ciągu ostatniego roku wartość japońskiej marki wzrosła o 5 proc. Na wysoką wycenę Toyoty wpłynął oczywiście fakt, że obecnie to największy producent samochodów na świecie. Nie bez znaczenia były jednak również plany Japończyków. Aktualnie koncern intensywnie rozwija swoją hybrydową ofertę i pracuje zarówno nad samochodami elektrycznymi, jak i napędzanymi ogniwami paliwowymi na wodór. Co ciekawe, to właśnie w tym drugim rozwiązaniu Toyota zdaje się upatrywać przyszłości. W ogólnym zestawieniu Toyota znalazła się na 7. miejscu.

2. Mercedes - 50,832 mld dolarów

Niemiecka marka w świecie motoryzacji z wyższej półki wypracowała sobie pierwszorzędną pozycję. Amerykańscy analitycy docenili ten fakt, ale wskazali także na fakt, że Mercedes od lat jest jednym z pionierów, wprowadzających do branży nowe rozwiązania. Nie bez znaczenia był zapewne rozwój elektrycznych modeli Mercedesa. W ciągu roku marka zyskała na wartości o 5 proc., a w ogólnym zestawieniu znalazła się na 8. miejscu.

3. BMW – 41,440 mld dolarów

Ostatnie miejsce na podium przypadło w udziale drugiej luksusowej marce z Niemiec. Jak zaznaczyli Amerykanie, na pozycję BMW wpływ ma nie tylko wysoka jakość oferowanych przez Niemców modeli, ale też odpowiadający jej poziom obsługi serwisowej. W ogólnym zestawieniu marka znalazła się na 11. miejscu. Wartość BMW wzrosła o 1 proc.

Na dalszych miejscach rankingu „Best Global Brans” znalazły się:

  1. Honda – 24,422 mld dolarów (+3 proc., 21.miejsce).
  1. Ford – 14,325 mld dolarów (+2 proc., 35.miejsce).
  1. Hyundai – 14,156 mld dolarów (+5 proc., 36.miejsce).
  1. Volkswagen – 12,921 mld dolarów (+6 proc., 40.miejsce).
  1. Audi – 12,689 mld dolarów (+4 proc., 42.miejsce).
  1. Porsche – 11,652 mld dolarów (+9 proc., 50.miejsce).
  1. Nissan – 11,502 mld dolarów (-6 proc., 52.miejsce).

Najbardziej wartościową firmą rankingu okazało się Apple oszacowane na 234 mld dolarów.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (5)