Na wydechu – REIL Performance 911 GT3 (2011)

Filia zajmującej się głównie Volkswagenami firmy MR Car Design – REIL Performance – pokazała, jak według niej powinno wyglądać stuningowane Porsche 911 GT3. Jak, dowiecie się z poniższego tekstu.

Na wydechu – REIL Performance 911 GT3 (2011)
Olgierd Lachowski

13.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Filia zajmującej się głównie Volkswagenami firmy MR Car Design – REIL Performance – pokazała, jak według niej powinno wyglądać stuningowane Porsche 911 GT3. Jak, dowiecie się z poniższego tekstu.

Porsche 911 GT3 nie jest już produkowane (dostępna jest nadal jedynie wersja 911 GT3 RS 4.0) i teraz należy poczekać na to auto zbudowane na płycie podłogowej Porsche 991. Nim jednak ukaże się nowe GT3, minie jeszcze trochę czasu, a przez ten okres będą pojawiać się jeszcze pewnie nie raz propozycje tuningu tego wozu.

Obraz

Taką ofertę właśnie przedstawiło REIL Performance, będące oddziałem znanej firmy MR Car Design. Celem REIL-a było delikatne usprawnienie Porsche 911 GT3. Aby zrealizować te plany, sięgnięto po sportowy układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovic, który zawiera reaktory katalityczne i tłumiki o zmniejszonych oporach przepływu. Nowy moduł sterujący silnikiem razem z układem wylotowym dały wzrost mocy o 20 KM.

Obraz

Przypomnę, że z tyłu, pod maską w fabrycznym Porsche 911 GT3 pracuje szczelnie opatulony różnymi przewodami i osprzętem 3,8-litrowy motor o sześciu cylindrach ułożonych przeciwsobnie, do których paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio. Seryjne auto ma moc 435 KM przy 7600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 3250 obr./min.

Łatwo obliczyć, że po tuningu wóz ma 455 KM mocy – maksymalny moment obrotowy ulepszonego 911 GT3 jest nieznany.

Drugą zmianą w tym bolidzie jest zawieszenie z systemem unoszenia przodu. Niestety, w notce prasowej nie podano, o ile milimetrów może unieść się przód samochodu.

Obraz

REIL Performance miało nieco podkręcić Porsche, ale w tym przypadku tuner podszedł do przeróbek minimalistycznie. Na szczęście już sam „wydech” Akrapovica rekompensuje małą liczbą zmian.

Dane techniczne

  • Typ: B6, M97/77
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3797 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 455 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 119,83 KM/l (seryjny – 114,56 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 12,0 x 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 305/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1395 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 3,21 kg/KM)
  • Długość: 4460 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mmblock position=\inside6965/block
Komentarze (0)