Na wydechu – REIL Performance 911 GT3 (2011)
Filia zajmującej się głównie Volkswagenami firmy MR Car Design – REIL Performance – pokazała, jak według niej powinno wyglądać stuningowane Porsche 911 GT3. Jak, dowiecie się z poniższego tekstu.
13.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Filia zajmującej się głównie Volkswagenami firmy MR Car Design – REIL Performance – pokazała, jak według niej powinno wyglądać stuningowane Porsche 911 GT3. Jak, dowiecie się z poniższego tekstu.
Porsche 911 GT3 nie jest już produkowane (dostępna jest nadal jedynie wersja 911 GT3 RS 4.0) i teraz należy poczekać na to auto zbudowane na płycie podłogowej Porsche 991. Nim jednak ukaże się nowe GT3, minie jeszcze trochę czasu, a przez ten okres będą pojawiać się jeszcze pewnie nie raz propozycje tuningu tego wozu.
Taką ofertę właśnie przedstawiło REIL Performance, będące oddziałem znanej firmy MR Car Design. Celem REIL-a było delikatne usprawnienie Porsche 911 GT3. Aby zrealizować te plany, sięgnięto po sportowy układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovic, który zawiera reaktory katalityczne i tłumiki o zmniejszonych oporach przepływu. Nowy moduł sterujący silnikiem razem z układem wylotowym dały wzrost mocy o 20 KM.
Przypomnę, że z tyłu, pod maską w fabrycznym Porsche 911 GT3 pracuje szczelnie opatulony różnymi przewodami i osprzętem 3,8-litrowy motor o sześciu cylindrach ułożonych przeciwsobnie, do których paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio. Seryjne auto ma moc 435 KM przy 7600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 3250 obr./min.
Łatwo obliczyć, że po tuningu wóz ma 455 KM mocy – maksymalny moment obrotowy ulepszonego 911 GT3 jest nieznany.
Drugą zmianą w tym bolidzie jest zawieszenie z systemem unoszenia przodu. Niestety, w notce prasowej nie podano, o ile milimetrów może unieść się przód samochodu.
REIL Performance miało nieco podkręcić Porsche, ale w tym przypadku tuner podszedł do przeróbek minimalistycznie. Na szczęście już sam „wydech” Akrapovica rekompensuje małą liczbą zmian.
Dane techniczne
- Typ: B6, M97/77
- Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3797 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 455 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 119,83 KM/l (seryjny – 114,56 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
- Koła przednie: 8,5 x 19”
- Koła tylne: 12,0 x 19”
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 305/30 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1395 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 3,21 kg/KM)
- Długość: 4460 mm
- Szerokość: 1808 mm
- Rozstaw osi: 2350 mmblock position=\inside6965/block
Źródło: automobilesreview